Spider-Man (1982)

Alternatieve titel: Spider-Man & The Green Goblin

Atari Video Computer System

Ontwikkeld door Parker Brothers
Uitgegeven door Parker Brothers

Je speelt Spider-Man, de Green-Goblin heeft een bom geplaatst, op een wolkenkrabber. Als Spider-Man moet jij die bom zien weg te halen en te stoppen. Maar als jij op de wolkenkrabber klimt kunnen op elk moment de hulpjes van de Green Goblin tevoorschijn komen.

Apart, de 1e Spider Game die ik speelde was deze: Spider-Man

Ik zie ook dat de Game op 1 Console is uitgebracht dus dat zal mijn antwoord wel verklaren.

avatar van Foetsj_NL

avatar van rpger
Foetsj_NL schreef:

Haha voor mij ook.

De Films zijn erg goed, maar jammer dat de spellen vele malen minder zijn dan de Film! Vooral Spider-Man 2 was een domper! 3 valt nog mee maar is ook niet veel soeps!

avatar van Zuzuu
Foetsj_NL schreef:
Dat was ook mijn eerst Spider-Man, en de laatste

Dan heb je waarschijnlijk een zeer matig mening voor de nieuwe games.

avatar van Foetsj_NL
Ja dat klopt. Ik vind het zelf meer gemaakt voor de jongere generatie, dus dat spreekt me al weinig aan. Een keer is leuk om met je web door de stad te slingeren, maar daarna worden de missies toch al erg eentonig. Grafisch is het ook al niet om naar huis te schrijven.

Is nog een leuk reclame-stripje van uitgekomen in een ouwe amerikaanse spiderman comic van dit spelletje...

Hoorde de groene trol uit een huiskamer twee kids "Die, goblin, die!" schreeuwen, gaat kijken en ziet ze de game spelen, "What?! A game in which Spider-Man defeats me?!". Gaat 'ie de Parker Brothers reclame stand aanvallen waar Spidey helpt de game te promoten, denkt iedereen dat het bij de presentatie hoort en de game wordt een hit. De verslagen trol waggelt op zijn wing naar z'n hideout, terwijl 'ie uit alle huiskamers "kill that ugly goblin!" etc hoort.
Stripje is later hier nog in een Super-Helden agenda uitgekomen, als ik het goed heb die van '89 (zal m'n strip collectie eens uit de kelder graven )

Game zelf is best leuk eigenlijk, vergeleken met andere Atari 2600 titels, niet de aller beste, maar webben voelde toendertijd wel nieuw. Toch best mee vermaakt toen ik nog mini was.
Moeilijk om zo'n ouwe crap te raten... 3*

avatar van wolff