The Legend of Heroes: Trails from Zero (2010)

Alternatieve titels: The Legend of Heroes: Zero no Kiseki | Zero no Kiseki: Evolution | Zero no Kiseki Kai

PlayStation Portable / PlayStation Vita / PlayStation 4 / PC / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nihon Falcom
Uitgegeven door Nihon Falcom en Nippon Ichi

Als de jonge SSS (Special Support Section) agente, Tio Plato, op missie is om een oude ruïne te verkennen, ontdekt ze de aanwezigheid van hogere elementalen. Dezelfde krachten die ze voelde toen ze opgroeide ten westen van Calvard. De ruïne blijkt een pad naar Gehenna, waar de demonen van Aidios hun guistere rituelen uitvoeren. De leider van je squad, Lloyd Bannings, beveelt je echter deze vijandelijke basis te infiltreren...

avatar van Maxigames
Ik speel het dan niet in de goede volgorde, maar na de Trails of Cold Steel serie gespeeld te hebben is het toch leuk te zien wat er in deze eerdere serie gebeurde en hoe je characters leert kennen die ik wel vaker voorbij heb zien komen maar de oorspronkelijke verhalen niet goed van kende. Dat is net zoals in andere The Legend of Heroes games weer de sterke kant van de game, die geweldige opbouw van de verhalen over characters en de wereld waarin het afspeelt. Als je meerdere van deze games speelt gaat het zo vertrouwd aanvoelen alsof het echt bestaat
Als ik klaar ben met deze ga ik met het vervolg Trails to Azure verder. Ik denk dat tegen die tijd de nieuwe serie Trails into Reverie er ook al is maar die moet dan even in de kast blijven liggen, altijd genoeg te doen met deze games