Amazon: Guardians of Eden (1992)

PC / Macintosh

Ontwikkeld door Access
Uitgegeven door Access

Een avontuur dat het gevoel van een "B-serie" in 1957 probeert vast te leggen - compleet met cliffhangers - aan het einde van ieder hoofdstuk. De plot volgt het avontuur van Jason Roberts, wiens broer werd aangevallen tijdens een expeditie in de Amazone. Nu begint Roberts zijn eigen expeditie om zijn broer te helpen en uiteindelijk te racen naar een verloren schat.

Weer zo'n game dat stamt uit de hoogtijdagen van de point and click adventures (met ook een goed/leuk verhaal) Volgens mij kwam deze tegelijk uit met de remaster van Leisure Larry 1. Had ook dezelfde gameplay. Mooie van de game was de animatie en stemmen van echte acteurs. Ze probeerde wel zo realistische mogelijke setting neer te zetten. Volgens mij wel met humor en een knipoog . De puzzels waar ook vrij pittig (vanuit oogpunt van een 12 jarige in ieder geval). Daarbij was de nuance van het point adventure dan wel weer aardig vergevingsgezind. De point click adventure stonden vaak bekend dat je wel heel precies moest klikken om een opdracht goed uit te kunnen voeren dat was hier volgens niet het geval.