Evil Dead: The Game (2022)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Boss Team
Uitgegeven door Saber

Stap in de schoenen van Ash Williams of zijn vrienden uit de iconische Evil Dead-franchise en werk samen in een game boordevol spectaculaire coöp- en PVP-multiplayer-actie! Speel in een team van vier overlevers en verken, plunder, wees je angst de baas en vind belangrijke voorwerpen om de scheur tussen werelden te dichten in deze game die geïnspireerd is door de drie originele Evil Dead-films en de originele tv-serie Ash vs Evil Dead van Starz.

Deze game kan wel eens heel leuk gaan worden, komt 13 mei uit.

avatar van Q jones
Deze ga ik sowieso kopen. Groovy

avatar van nintendo
Is dit alleen online zoals: dead by daylight of zowel ofline een storymode of arcade, en ook multiplayer en online?

nintendo schreef:

Single- en multiplayer, heb het aangepast!

Game net geïnstalleerd, vanavond even proberen

jellecomicgek72 schreef:
Game net geïnstalleerd, vanavond even proberen

Q jones schreef:

En is het wat

Ik vind de game leuk en qua art design en gevoel precies zoals de films en tv serie.
Zal nu zo eindelijk echt met Evil Dead The Game bezig.
Maar voor een klein stukje van wat ik had gespeeld vind ik Evil Dead The Game geweldig.
Merkte wel gelijk dat het zoals Friday The 13th Videogame zou zijn en toch anders.
Wel echt online mp plezier moet ik zeggen. Als je bekend bent met Left4Dead serie, dan is Evil Dead Game echt je ding.
Ja het is een kruising van Friday The 13th, Left4Dead, Dead by Daylight en GTFO.
Ja GTFO is niet voor iedereen bekend en toch noem ik die titel.
Friday The 13th videogame noem ik nogmaals omdat die vibes aanwezig zijn.
Wel een aan te raden game voor Evil Dead Fans en Horror liefhebbers!

Check Dreamcastguy youtube channel met zijn Evil Dead The Game review. Perfecte review.
Een ding is wel dat ik deze game op desktop pc speel met monitor van 165hz/fps en laptop met 144hz scherm en veel sterkere specs.
De framerate met mijn pc en laptop zijn echt 120-200 fps en dus is het qua framerate niet te vergelijken met ps of xbox versies.

avatar van nintendo
AdrievMer86 schreef:

Zal nu zo eindelijk echt met Evil Dead The Game bezig.
Ja GTFO is niet voor iedereen bekend en toch noem ik die titel.
Friday The 13th videogame noem ik nogmaals omdat die vibes aanwezig zijn.
Wel een aan te raden game voor Evil Dead Fans en Horror liefhebbers!

Ik zit nog bij de tutorial, maar voor je aan het echte solo game kan beginnen duurt dat toch even precies?

avatar van AdrievMer86
Tutorial is zo maar klaar man. Ja veel characters, dat is wel een ding.
Ja ik denk dat je de game echt moet ervaren online.
Maar er is een campagne die je alleen kunt doen, al word dit niet echt vermeld.

Q jones schreef:

En is het wat
Ja, tis echt gaaf. Ik heb 2 main missions gedaan en paar potjes online mp. Dit is wel echt een game voor de liefhebber van de films en de serie Ash Vs Evil Dead. Als je daar niks mee hebt dan ga je dit denk ik ook niet veel aan vinden. Behoorlijk pittig spel ook nog, ben vaak heel de map aan het rondzoeken naar gear want als je met minimale uitrusting naar moeilijkere enemies gaat dan ga je er gegarandeerd aan en kun je weer helemaal opnieuw beginnen, het exploren is in deze game echt noodzakelijk. Het geeft ook gewoon een kick als je de chainsaw vind ergens in de map en daar mee tekeer gaat, natuurlijk met de nodige oneliners die Bruce Campbell eruitknalt. Ja, deze game is echt top, ziet er daarnaast echt schitterend uit en de sfeer is echt fantastisch. Ga hier veel uren insteken want dit is echt een hele leuke game om te spelen.

Dit spreekt me wel aan als liefhebbers van de films, maar vooral van die gigantisch grappige en bloederige serie. Bruce Campbell is geweldige als Ash.

Dit is toch wel horror-komedie neem ik aan en niet alleen maar duizenden monsters afknallen?

Manny Calavera schreef:

Ja, er zit zeker humor in de game. Maar de game is ook echt pittig, veel moeilijker dan ik verwacht had. Het is niet zomaar ff naar het objective rennen, deadites killen en klaar want de ammo die je hebt is ook redelijk schaars. Daarnaast komt er ook nog eens bij dat je fear meter vol kan raken en als dat gebeurd is het ook direct weer klaar en kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Rusten bij een kampvuur is hier de oplossing voor maar dan moet je eerst weer lucifers zien te vinden etc etc. Het is best wel een survival spel dit en het kent genoeg uitdaging. Ben ook echt al vaak doodgegaan en ja dan is het gewoon weer een principe van de hele map weer doorzoeken naar gear en andere ammo wat je maar kunt vinden. En zoals ik in een ander bericht zei, het voelt gewoon echt gaaf om met de chainsaw deadites af te slachten of ze omver te rijden met de welbekende gele wagen. Als je Evil Dead fan bent gaat de game je denk ik zeker niet tegenvallen.

avatar van AdrievMer86
Ben het eens met jellecomicgek72 dat het pittig is.
In je eentje echt moeilijk en soms bijna "souls difficulty" zou ik zeggen.
Ja deze game is voor coop en competitieve potjes bedoeld.
Maar online via Epic launcher/games kan ik helemaal geen potjes online vinden en zelfs niet met Cross-platform play.
Ja geen idee waarom en misschien word het gefixt.
Maar echt voer voor Evil Dead fans in ieder geval. Left4Dead en Friday the 13th game spelers zullen deze ook leuk vinden.
Speel het via pc en heb de ps4 versie (met gratis ps5 upgrade) ook besteld voor mijn fysieke collectie. Nu heb ik alle Evil Dead films op blu-ray en de game digitaal (pc versie met dlc season 1) en fysiek (basis).

avatar van Q jones
Is hij ook split screen te spelen

Meer dan 500.000 Evil Dead: The Game-verkopen in eerste vijf dagen | Power Unlimited - pu.nl

Hij verkoopt al goed en het zal ook wel makkelijker verkopen aan de movie freaks..