Dead Rising (2006)

PC / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One
single player / online

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Er is een zombieplaag uitgebroken in de stad. Voor de journalist Frank West is het nu de zaak om binnen 72 uur de bron van het kwaad te vinden. Daarvoor reist hij af naar een groot winkelcentrum, eenmaal aangekomen begint de zoektocht naar overlevenden en een gevecht tegen duizenden zombies.

Ik ook niet!

Dr. Salvador schreef:

Ik ook niet!

Dan wacht je toch niet

Dan wacht je toch niet

joeri592
heb je deze game niet gespeeld salvador?
je ben telkens zo enthousiast over deeltje 2 dat ik dacht dat je deze wel veel had gespeeld (je hebt geen stem gegeven )

joeri592 schreef:
heb je deze game niet gespeeld salvador?

Ik heb geen XBOX 360, en over deel 2 ben ik helaas ook minder enthousiast geworden. Zie Dead Rising 2 .

avatar van kiekena
deze is niet aleen voor de Xbox, ik zag hem ook een keer voor de playstation2

kiekena schreef:
deze is niet aleen voor de Xbox, ik zag hem ook een keer voor de playstation2

avatar van leatherhead
Zonet de trailer van deel 2 gezien maar ziet er echt weer hilarisch en geweldig uit. Volgens mij gaat hij het geweldige deel 1 nog meer overtreffen.

avatar van Starmaster501
Ik zag op een filmpje dat je een 72 hour mode heb, een overture mode, en een (oneindigteken)mode.
Wat zijn dat voor modes en hoe speel je die vrij?

avatar van Jer0en
Dead rising slaagt erin om op succesvolle wijze de zombiefilms als dawn of the dead tot leven te laten komen in de vorm van een game. Alles wat ik altijd zag in de of the dead films zat ook in deze game, veel gore, mensen die helemaal door draaien en een beklemmende sfeer.

Voor de hoeveelheid bloedvergieten in deze game ben je helemaal zelf verantwoordelijk. Je kan saai een stoel oppakken en ermee gaan lopen rammen of je kan gaan voor het grotere werk. Zombies in mootjes hakken met zwaarden en bijlen of ga tuinieren en rij met een grasmaaier over wat zombieas heen. De mogelijkheden zijn eindeloos. En dat is denk ik ook de grote kracht van deze game. De variatie wordt erin gehouden met een ruime keuze aan wapens.

De man die al deze wapens bij zich mag dragen is Frank West. Het leuke aan Frank is dat hij een personage is die overkomt als iemand die niet weet wat hem overkomt. Dat is weer eens wat anders dan een stoere held. Frank doet er echt alles aan om erachter te komen wie verantwoordelijk is voor de uitbraak terwijl hij tegen zombies en psychopaten vecht. Psychopaten zijn zeker weten ook weer één van de hoogtepunten van het spel. De baasgevechten tegen deze psycho's zijn niet alleen erg leuk, maar ook sfeervol, omdat de zombies onderwijl je van alle kanten bekruipen.

En als een zombie je dan een keer verorbert, dan pas kom je erachter wat voor een drama het savesysteem is. Alleen op het toilet kunnen saven en op een bank is werkelijk vreselijk. Ze hadden hier gewoon een autosave functie in moeten stampen. Dat had voor een stuk minder frustratie gezorgd.

Mijn eerste 360 game en ook nog steeds één van mijn favoriete. Ooit had ik nog de hoop dat ik alle achievements zou halen, maar dat heb ik inmiddels laten vallen. Een hele dag de game spelen om de 'seven day survivor' achievement te halen is het mij niet meer waard.

4.0

avatar van codey123
Deze is ook op de wii maar er staat alleen xbox p.s. op de wii ziet het er lelijk uit maarja daar staat de wii bekend om

avatar van Brains

Dat is deze.

Oke

avatar van jirachi04
Geweldig, LimeLou.

Trouwens hoe zal zombiebrood eruit zien? Ik heb alleen zombiesushi en een zombiebiefstuk gezien .

avatar van LimeLou
Zombie biefstuk? Do want!

Je zag Halo 3 zeker ook voor de NES?

doe niet zo gek, alleen voor de SNES.

avatar van LimeLou
Crysis 2 op de Atari 2600 is beter.

mwah, ik vond killzone op de gba beter

avatar van kiekena

ahaha
Jaa, ik wacht nog op gta v voor de gameboy colour, volgens mij zouden ze die deze herfst releasen.

En oja, soms doe ik er 4 jaar over om te antwoorden

avatar van Mithrandir
1,0
Deze game zit op de PS4 in de deals van eind mei, begin juni...maar wat heb ik spijt dat ik deze rommel gekocht heb. Verder maak ik er geen woorden aan vuil, zelden zoiets belachelijks gezien.

Aaa ja ik kan wel merken dat ik verkeerd ben begonnen aan deze reeks ik ben eerst met deel 4 en de dlc begonnen en ik vond het niet te genieten. Maar deel 1 is wat het had moeten zijn voor mij nu word het
het pas echt leuk!. de 1 op 1 gevechten (en dan ook nog een een mooie foto proberen te maken van een grote groep) ja je merkt aan alles dat dit deel het begin is van een een 'klassieker' tenminste een vermakelijk spel.