Retro Machina (2021)

PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Orbit
Uitgegeven door Super Dot Com

Er is nog maar één stad op de planeet, en er wonen nu alleen maar robots. Beschermd door een glazen koepel torent Endeavor boven het eens zo levendige gebied uit en werkrobots proberen alles draaiend te houden. Om Endeavor te onderhouden moet elke robot zijn werk perfect doen. Robots die geen perfect werk leveren, worden afgevoerd. Een werkrobot die op de afvalberg is beland, is op een missie om zichzelf te laten maken. Maar de stad ziet deze eens zo loyale werker nu als bedreiging, dus alle robots en verdedigingen van Endeavor keren zich nu tegen deze vroegere collega. Met de unieke vaardigheid om meerdere machines van de stad te kunnen bedienen, inclusief robots die in de weg staan, heeft deze kleine robot de missie om zichzelf te maken en intelligent leven te vinden. Het lijkt er echter op dat er geen intelligent leven meer over is. Alleen de robots die geprogrammeerd zijn om de stad schoon te houden voor mensen die nergens meer te vinden zijn.