Total War: WARHAMMER III (2022)

PC / Macintosh
Strategy

Ontwikkeld door Creative Assembly
Uitgegeven door Sega

Het grootse slot van de trilogie komt eraan. Verzamel je krachten en betreed het rijk van chaos, een dimensie waar het lot van de wereld wordt beslist. Versla jij de demonen of beveel jij ze?

avatar van patenpac
Absoluut geen vooruitgang ten opzichte van het tweede deel, wat uiteindelijk best mooi in orde was gebracht. Het lijkt, net als met Crusader Kings 3, dat ze de grote succesfactoren van de prequel, geleidelijk aan willen vrijgeven via DLC's. Erg jammer! Hopen dat de Mortal Empires campaign deze naar een hoger niveau kan tillen.

Een van de hoofdredenen dat ik mijn PC een keertje wil upgraden eigenlijk. Het hoeft voor mij ook niet echt vooruitgang te boeken tegenover deel 2. Het belangrijkste is dat men een zo groot mogelijk keuze aan rassen en units ter beschikking stelt voor de Mortal Empires campaign. Ik heb enkel deel 1 en daar heb ik me best mee geamuseerd tot mijn PC het bleef begeven. Maar de diverse rassen en DLC staan binnen de kortste keren toch wel weer in een of andere uitverkoop waardoor het me niet echt stoort.

Als Warhammer fan ben ik met Total War dan ook gewoon erg tevreden als ik het me zo even bekijk. In ieder geval het grootste project dat ze tot nog toe hebben aangepakt. En al zeg ik het zelf, toch wel erg succesvol qua looks, sfeer, units en presentatie.