Mayhem Brawler (2021)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One

Ontwikkeld door Hero Concept
Uitgegeven door Hero Concept

Mayhem Brawler is een beat 'em up met urban fantasy-thema die de arcade-sfeer uit de jaren 90 terugbrengt naar het heden. Met stripboekachtige kunst en geweldige soundtracks biedt het een unieke ervaring die je solo of in co-op met vrienden kunt aanpakken, terwijl je met je keuzes de volgende stap in het verhaal definieert.

avatar van FlorisV
Nu in de aanbieding, mooi getekende Streets of Rage achtige brawler (of vergelijk maar met het oude Double Dragon) in onmiskenbare Amerikaanse comic stijl. Het speelt vlotjes hoewel sommige dingen echt te snel gaan en je niet altijd het gevoel van controle geven. Ik weet niet hoe lang het leuk blijft en hoeveel diepgang het heeft, maar het is een fraai tussendoortje. Er is ook meer aandacht voor verhaal dan je mag verwachten.

Chill. Staat op mijn wishlist, morgenavond maar eens de wekelijkse eshop aankopen doen. Deze leek me inderdaad ook leuk.

...en hij is inderdaad ook erg leuk. Ik zou zelfs zover gaan om te zeggen dat hij na SOR4 een van de betere beat m ups / brawlers is van de laatste jaren. En er zijn uit de indie-scene toch al een rits prima games in dit genre uitgekomen.

(Wulverblade, Shing!, de Scott Pilgrim remaster en het recente Young Souls voorop imo - maar er zijn nog wel makkelijk een dozijn die erg goed zijn en niet te duur).

Wat deze imo nog eens iets extra geeft tov de competitie is de presentatie - het comic boek achtige stijltje en karakters (eg. super / meta humans wat voor een aardig diversiteit in karakters maakt), diverse paden door het spel en een toch redelijk vlotte besturing.

Uiterst tevreden tot nog toe.