Disgaea: Hour of Darkness (2003)

Alternatieve titels: La Pucelle II | Disgaea: Battle History in the Evil World | Makai Senki Disgaea | Disgaea PC

PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Nippon Ichi
Uitgegeven door Atlus en Koei

We volgen de misavonturen van een jonge prins genaamd Laharl en zijn verknipte bende demonen-vriendjes, in zijn gevecht met andere demonen en monsterlijk tuig, over de totale heerschappij van de nederwereld.

avatar van metaledje
Dit zijn nou de rpg's die ZO verslavend kunnen zijn!!!! turn based tactical role playing game, een hele mond vol Een soort van schaak of dam spel tussen vijanden,of hoe je dit ook moet uitleggen..

Leuk verhaal met de nodige humor dat blijft boeien 4*

avatar van Princess Piranha
Is dit het eerste deel?

Nou... Eigenlijk is dit het 'echte' eerste deel, maar deze game is de eerste Disgaea titel, waarin meer de focus ligt op de demonen en hun wereld zelf, ipv hun menselijke bestrijders... Beiden zijn het echter ook eigenlijk een soort spin-offs van de zogenoemde 'Marl Kingdom' serie. Waar dit de eerste game van was.

Maar... Ja, dit is het eerste deel !

avatar van Princess Piranha
*confused* Haha, nee bedankt voor de info ^^