Adventures of Lolo (1988)

Nintendo Entertainment System / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo 3DS / Nintendo Switch
Puzzle / Action

Ontwikkeld door HAL
Uitgegeven door HAL

De game is gebaseerd op de Japanse Eggerland gamereeks en net als in die games speel je met de blauwe pluizenbal Lolo. In de game moet je het land Eden redden van de verwoesting die de Great Devil aanricht. Prinses Lala wordt door de koning erop uitgestuurd om hulp te zoeken. Prins Lolo moet haar gedurende haar reis beschermen. The Great Devil ontvoert Lala echter voor de neus van Lolo. Om Eden en Lala te redden gaat prins Lolo naar Devil’s Haunted Castle. Lolo beschikt echter niet over veel kracht en moet vertrouwen op zijn moed, slimheid en geduld.

Imperial Figure
Geweldige puzzle game, één van de beste puzzle games ooit gemaakt.

Afgelopen maand toegevoegd aan Nintendo Switch Online, dus gratis te spelen voor abonnees op NESflix

Ik vind dit een bijzonder geslaagde puzzelgame. Dit is echt zo'n game die door het sterke concept niets aan kracht inboet na 30 jaar. Wel fijn dat ik na elk gehaalde level een savestate kan maken

Ben ik het volledig mee eens.

Dit is zo'n game die ik best graag origineel in de kast zou willen hebben staan. Al jarenlang. Jaren terug enkel via emulatie gespeeld (niet lang - aangezien ik steeds hoopte dat ik hem ooit via een schappelijke prijs zou tegenkomen) en was onmiddelijk erdoor gecharmeerd. Simpel concept. Prima gameplay en ook gewoon erg leuk verpakt.

Dit is zo'n game die eigenlijk best een hedendaags vervolg / remake zou mogen krijgen zonder al te veel poespas of nieuwigheden erin te verwerken. Een beetje ala de huidige Monsterboy bijvoorbeeld.

Inmiddels flink over de helft, het restant bewaar ik voor een weekje vliegvakantie half februari, daar leent het zich uitstekend voor, lijkt me tof weer eens een NES-game uit te spelen!

Dit is overigens de eerste keer dat mijn vriendin het leuk vindt om mee te kijken / mee te denken wanneer ik aan het gamen ben. Ook wat waard!

4* voor deze tijdloze puzzelaar en fingers crossed dat deeltje 2 en 3 ook nog naar de Switch komen