Sniper Elite 5 (2022)

PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / PC
Shooter / Action

Ontwikkeld door Rebellion
Uitgegeven door Rebellion

In dit vijfde deel vecht Karl Fairburne om Project Kraken te ontmaskeren in 1944 Frankrijk. Het authentieke sluipschieten, met verbeterde kill cam, heeft er nog nooit zo goed uitgezien en voelde nog nooit zo goed aan, terwijl je je door grote omgevingen vecht om de nazi-oorlogsmachine een halt toe te roepen.

avatar van AdrievMer86
Ben hier dagen mee bezig geweest (ja veel uren verspreid over meerderen dagen) om zoveel mogelijk in stealth te kunnen uitspelen op hoogste Authentic (Hardcore) moeilijkheidsgraad en het is aardig gelukt.
Maar door bepaalde vreemde artificial intelligence, bugs en glitches houd het je soms tegen om volledig stealth te gaan. Moest vaak saven en laden om echt stealth te behalen.
Sniper Ghost Warrior Contracts 2 is beter uitgewerkt, al vind ik Sniper Elite 5 wel leuker, desondanks de fouten.
De campagne is prima te doen dankzij uitstekende grote open missies die je naar eigen wens kunt behalen met genoeg side missions.
Maar niet alle missies zijn even leuk en in dat opzicht is Sniper Elite 4 wel wat beter.
Sniper Elite 4 is een kwestie van minder is beter. Met deel 5 probeerden ze misschien iets teveel.
De online mp is wel een leuke toevoeging en speel het zo nu en dan eventjes op de desktop pc en laptop.
Maar schaf deze game puur aan voor de singleplayer campagne zou ik zeggen.

avatar van KoomBa
AdrievMer86 Hoe kill je iemand in stealth mode/autentic als er een sniper zicht er op heeft? Schakel je dan eerst de sniper uit? Lukt je dat op authentic? Want dan heb je geen zoom en soms moet je dan hoger richten met je crosshair als het target, enige tips? En er zijn kampjes waar meerdere vijanden staan; lok je ze dan 1 v oor 1 naar je toe?