Life is Strange: True Colors - Wavelengths (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Google Stadia / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Deck Nine
Uitgegeven door Square Enix

Speelt zich af na de gebeurtenissen uit de eerste Life Is Strange en voor True Colors. Neem de rol aan van de radio host Steph, één jaar voor Alex naar Haven Springs komt. Draai platen, beantwoord telefoons en richt de platenzaak opnieuw in.

Bij Life is Strange: True Colors:

Nou, ik heb de DLC eens volledig bekeken en thank god dat ik hier geen 13 Euro aan heb besteed. Echt doodsaai en buiten Steph waar je mee speelt ontmoet je gewoon niemand. Ja, alleen met stemmen via je DJ-set in de record store. Een winkel waar je niet eens uit komt in deze uitbreiding. Ik vind dit echt enorm lui en een goedkope cashcow om nog extra geld aan deze game te verdienen. Het voegt niks toe, behalve twee dingen die ik wel aardig vond. Er zitten duidelijke verwijzingen naar LiS 1 in en het slot van de DLC sluit naadloos aan op True Colors. Je eindigt dat je Alex in je winkel ziet en haar laat kiezen uit 2 platen. Als ik een cijfer zou moeten geven, dan 2/5. Hou het lekker bij de hoofdgame, die is wel top.

Fonzzz002 (crew)
Er gebeurd iets raars op de PS4 versie. Ik probeerde dus wel die Wavelenght DLC aan te schaffen, maar het is nergens speelbaar. Zelfs toen ik heel de game herinstalleerde. Op het hoofdmenu blijft gewoon staan "buy Steph's Story", maar veranderd nooit naar iets anders. Het staat ook niet bij Extra's en je kunt het niet bij New Game selecteren. Volgens de PSstore is de Deluxe upgrade wel gewoon geïnstalleerd. Google heeft hier ook geen antwoorden op. Iemand die meer weet?

Fonzzz002 schreef:

Ik heb geen idee, is er geen Playstation forum waar je dit soort oplossingen kan checken? Wel erg slordig van de makers. Kan je alleen adviseren om die DLC op youtube te bekijken, want het is helemaal niks en zonde van je geld.

Fonzzz002 schreef:

Heb ff gegoogled voor je:
Go to the store page from outside the game and it should show a Download button instead of "Installed". Once I installed it, the "Buy Steph's Story" link on the game menu became "Play Steph's Story".

Bron: [NO SPOILERS] Life Is Strange True Colors -- Can't Access Wavelengths DLC : lifeisstrange - reddit.com

Fonzzz002 (crew)
Hehe, gevonden! Je kunt het inderdaad alleen vinden als je naar de gamepagina gaat en op Add Ons klikt. Als je meteen de Deluxe Editie of upgraden koopt krijg je het niet automatisch.

Ik moet wel wennen aan DLC op deze site.

Heb de volledige DLC bekeken, maar niet gespeeld. Moet ik nu stemmen?

Fonzzz002 (crew)
Als doodgaan van verveling mogelijk was dan had ik zomaar in het ziekenhuis kunnen eindigen. Man oh man, 4 uur aan niets. Je doet letterlijk niets anders dan wat plaatjes aanzetten, reclame maken en telefoons beantwoorden. In het begin is het geinig om het alledaagse leven van Steph mee te maken, maar dit is voor hooguit 30 minuten interessant ipv 4 uur. Je ziet verder niemand, zit steeds op dezelfde locatie, je hebt geen keuzes of doet dingen die ergens relevant voor voelen. De sfeer is nog steeds aardig en de muziekkeuze is chil, maar daar houd het bij op.

Overigens viel nu pas het kwartje dat Steph ook in Before The Storm voorkwam haha. Ik had in mijn recensie van BTS zelfs gezegd graag te willen zien dat Chloe met Steph ging eindigen ipv Rachel. Was het helemaal vergeten.

Afrader. Kan er weinig positiefs over zeggen.