Morkredd (2020)

PC / Xbox One
Puzzle

Ontwikkeld door Hyper
Uitgegeven door Aspyr

Morkredd is een intense, physics-based coöp puzzelgame voor één tot twee spelers waarin skills-based puzzeloplossingen, een uitdagende balans van licht en schaduw, en een duistere wereld vol geheimen om te ontgrendelen, worden gecombineerd.

Verdwijnt morgen als het goed is uit GamePass dus deze nog even gedaan. Zowel solo als couch co-up met een buddy. Ook gedaan omdat we beiden meedoen met de Great TrueAchievements Score Challenge XI maar dat is een ander verhaal.

Hele bizarre vreemde kleine Indie game. Solo is de besturing ongeveer gelijk aan als bij Brothers: A Tale of Two Sons (2013) - GamesMeter.nl, dus met de linkerpook bestuur je de één en met de rechterpook bestuur je de ander. Zodoende moet je allerlei puzzels oplossen door continu in het licht te blijven. Kom je in de schaduw, ook van elkaar, dan ben je dood. Gelukkig zijn er veel checkpoints en wordt het nergens heel erg moeilijk en ben je er ook in een kleine 2 uur doorheen. Om samen alle achievements te halen hebben we echter wel 3 runs moeten doen. 2x co-op en 1x solo.
Omgeving en sfeer is verder super weird en vaag en heb eigenlijk geen idee wat het verhaal nu eigenlijk moet betekenen. Nou ja, bijzondere ervaring zullen we maar zeggen. 3*

avatar van Delloo
Super leuke game. Soort variatie op LImbo, die je met 2 personen tegelijk kunt spelen. Ik heb hem alleen gespeeld. Dit was prima te doen. 100% gaf me het achievement " Lone Wolf". Ik kan me helemaal voorstellen wat een gegil het naar elkaar is als je dit samen met een maatje doet. Een verkeerde beweging en je staat in de schaduw van de ander en je bent er geweest. mrdig heeft er 2 uur over gedaan. Ik wel een uur of 6. Met name het regenwormen gedeelte vond ik behoorlijk frustrerend. Zo vaak weer opnieuw proberen. Heb er nu nog kramp van in mijn vingers. Zonder dit deel van de game zou ik hem een 5 geven. Met de wormen erbij 4,5.