Bloodshore (2021)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4

Ontwikkeld door Wales, Wayout, Good Gate en Posterity
Uitgegeven door Wales

Bloodshore is een interactieve actiefilm over een op televisie uitgezonden Battle Royale tussen spraakmakende streamers, entertainers en ter dood veroordeelde gevangenen. Jij bepaalt het lot van Nick, een onsuccesvolle acteur die vecht voor een levensveranderende geldprijs.

Ik had me voorgenomen om vanavond een film te kijken maar aangezien het binnen snikheet is en je dan toch die Switch in je klauwen hebt...juist ja. Dan ga na The Quarry maar weer verder met het hele FMV / Interactive entertainment gebeuren, alleen een hele stap terug qua budget, korter qua tijdsdeur en licht knulliger. Maar daarom niet minder leuk.

Want eerlijk is eerlijk. Ik heb me met Bloodshore echt wel vermaakt. De setting was leuk - een Battle Royale die wereldwijd gevolgd wordt met ditto (licht) maatschappelijke kritiek op een verlaten eiland. Een leuke cast met een rits bekenden uit andere titels van deze developers (al is het soms maar een paar seconden) en een 'hippe futuristische cam / youtuber / streamer' setup. En een hele hoop flauwe humor en toch best een hoop geweld en bloed (niet half zoveel als The Quarry though).

Denk dat ik er anderhalf en een beetje over heb gedaan. Je persoonlijke stats worden bijgehouden (op je keuzes gebaseerd - romance, groepsmoreel, wapengebruik etc) en op het einde krijg je te zien hoe veel scenes je uiteindelijk gezien hebt ( bij mij was dat trouwen Decisions Made 57 en Scenes viewed 57 van de 294). Er valt dus ook hier nog best genoeg te zien voor een tweede of derde playthrough overtijd. Toch een 3.5 vanwege de flauwe, opgefokte humor, het geweld, het hele stijltje e.d (als je een vergelijking wil met een recente film? Kijk dan The Hunt uit 2020 met Betty Gillpin - niet supergoed, maar wel erg vermakelijk.)