Mainframe Defenders (2020)

PC / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4
Strategy / Puzzle

Ontwikkeld door Synthetic Domain
Uitgegeven door Mega9pixel en Big Way

Dit is een tactisch retrofuturistisch strategiespel. Een computervirus is het onderzoekscomplex "Stargazer" binnengedrongen. De meeste roboteenheden worden bestuurd door het virus. Leid een team van 4 prototypes op een missie om complexe mainframes te verdedigen. Je zult aanvallen moeten afweren, eenheidfabrikanten vernietigen, waardevolle gegevens downloaden, geïnfecteerde knooppunten wissen en meer doen op weg naar de diepste delen van het complex. Werk met itembeperkingen en nadelen om krachtige combinaties te bouwen. Vernietig je vijanden met verschillende tactieken: oververhit ze, smelt door corrosie, absorbeer schade en schiet terug. Maar vertrouw niet te veel op één enkele strategie - vijanden hebben misschien een manier om het tegen te gaan. Maar bovenal: verdedig het mainframe!