Alisa (2021)

PC / Macintosh
Adventure / Action

Ontwikkeld door Casper Croes
Uitgegeven door Casper Croes

Gebaseerd op de klassieke 3D survival-horrorgames uit de jaren 90. Alisa speelt zich af rond 1920 en je neemt de rol aan van een royale wachter van dezelfde naam. Wanneer Alisa een crimineel achterna zit eindigt ze in een victoriaans herenhuis. Hier moet ze zien te ontsnappen door menselijke poppen te verslaan. Zal zij het overleven?

Fonzzz002 (crew)
Soortgelijk als Tormented Souls is dit een terugkeer naar de klassieke survival horror ala RE1 en Silent Hill. In tegenstelling tot die game kiest Alisa voor een vormgeving die identiek aan Playstation 1 games is. Zelfs de pre-rendered cutscenes hebben een oldskool vibe. Ik heb beiden games (nog) nog niet gedaan, maar ze krijgen lovende recensies en het is leuk om te zien dat dit genre niet uitgestorven is.