Pro Evolution Soccer 2008 (2007)

Alternatieve titel: PES 2008

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

PES 2008 is een next-gen voetbalspel met als doel om competities zoals de 'Champions League' of de 'Wereld beker' te veroveren. Daarbij is het mogelijk om een carrière te starten en daarmee het gekozen team op een eigen manier te trainen en op te leiden.

avatar van Foetsj_NL
Konami heeft vandaag bekend gemaakt dat Pro Evolution Soccer 2008 dit jaar meer licenties zal bevatten dan voorgaande delen. Brazilië, Portugal, Griekenland, Schotland en Ierland zijn aan het lijstje van officiële nationale teams toegevoegd, maar ook het lijstje van gelicenseerde club teams is aangevuld met clubs zoals, Newcastle, Tottenham, RSC Anderlecht, HJK Helsinki, IFK Goteborg, Panathinaicos, Spartak Moscow, Fenerbache, NK Dinamo Zagreb en FC Basel.

De toegevoegde voetbal teams, zullen de al bestaande teams vergezellen. Teams zoals, Juventus, AC Milan, Rangers, Celtic, Porto en meer waren al officieel aangekondigd. Met deze nieuwe teams, laat Konami zien dat ze op de goede weg zijn om zo veel mogelijk clubs te licenceren, en een volledige voetbalgame te leveren. PES 2008 zal over meer dan 3000 gelicenseerde voetballers beschikken, die realistisch zijn nagemaakt, en die zullen uit meer dan 250 voetbal clubs komen.

Goed nieuws dus !

avatar van Zuzuu
Dat is inderdaad goed nieuws, hopelijk zal Konami over de komende jaren meer licenties beschikbaar stellen.

Foetsj_NL schreef:

Goed nieuws dus !

Sterker nog; Seabass vertelde maanden geleden nog dit:

Eén van de grootste verschillen in vergelijking met vorige versies is het aantal licenties. Er is een samenwerking met FIFPro voor de komende vijf jaar, en dus zien we dertien volledig gelicenseerde leagues: de Engelse Premiership, de Engelse Championship, Primera Division, Serie A, Ligue 1, Bundesliga, Eredivisie, Bwin Portuguese League, Turkish League, de Scottish Premiership, Greek SuperLeague, de Russian League en Israel League.

Ook gaf hij aan dat ze naast deze licenties ook tot overeenstemming zijn gekomen met Nike en Adidas. ALle officiële Nike en Adidas tenues/ballen etc. zullen dus ook te zien zijn.

avatar van jordybeukeboom
0,5
Klinkt goed

Inderdaad, hij word waarschijnlijk vele malen beter dan PES 6

avatar van Iron Rose
Ik hoop ook dat ze de master league wat gaan verbeteren/uitbreiden want die is ook sinds deel 4 vrijwel hetzelfde gebleven. Maar inderdaad wel tof dat ze meer licenties hebben.

Nog maar 43 daagjes
Eerst nog goedkoop aan een Ps2 komen, want mijn broertje gaat binnenkort uit huis en neemt het ding mee. Een PS3 is te duur op korte termijn, maar die gaat hier volgend jaar wel komen.

PS3 is wel duur maar er komen nog wel leuke spellen erop uit, maar ik vind overigens wel dat de XBOX360 leuke spellen heeft.

avatar van thomzi50
Wat Iron Rose zegt, lijkt me erg leuk als ze eens wat aan de Master Leauge doen, of natuurlijk als ze de Leauge mode uitbreiden - ik wil in ieder geval een mode waarbij ik een club kan kiezen, realistisch kan kopen en verkopen en het liefst ook dat ik op een gegeven moment naar een andere club kan.

Exfrozen schreef:

Ik vraag me af hoe ze sommige spelers hebben aangepast ten opzichte van het vorige deel. Vooral de mensen die de grote transfers hebben gemaakt, Sneijder, Drenthe en Babel.

Drenthe zal flink veel beter zijn gemaakt denk ik. Sneijder en Babel waren al goed. Babel zelfs overdreven goed.
Hij voelt wel als de echte Babel aan in het PES 6. Net zoals Kuijt als de echte Kuijt aanvoelt. Dat was in PES 6 toch een van de grotere verbeteringen ten op zichte van het vorige deel vind ik.

Naomi Watts schreef:

Sterker nog; Seabass vertelde maanden geleden nog dit:

Waar heb je dat verhaal vandaan? Klopt volgens mij niet, of is inmiddels achterhaald.
Ik heb begrepen dat Electronic Arts een exclusieve overeenkomst heeft met de Engelse Premierleague tot en met 2010 of zo.
Waarom bijvoorbeeld Newcastle dan wel gelicenseerd in PES 2008 zit weet ik niet.

Iron Rose schreef:

Daar schijnt vrijwel niets aan verbeterd te zijn. Alleen het menu ziet er wat anders uit, je moet dan zeg maar verticaal door het masterleague-menu scrollen ipv verticaal, zoals in de voorgaande delen.
Ook zijn er wat plaatjes toegevoegd en heb je geloof ik iets met de populariteit van de club, en dat heeft invloed op hoe makkelijk je spelers kunt aantrekken.
Wellicht ook nog iets met de mentaliteit van de spelers, dat ze ontevreden worden als ze op de bank zitten etc. Maar dat weet ik niet meer precies, misschien haal ik hier het een en ander door elkaar.
Vermoeidheid van de spelers schijnt ook een grotere rol te spelen, waardoor je meer moet letten op het af en toe rust geven van je spelers.

Thomas83 schreef:

Vertelde Seabass op de E3 Con. Ook is het verhaal op honderden sites terug te vinden. Ook de vice president van de Konami License Department Takuya "Tommy" Yoshida zei hetzelfde. Achterhaald denk ik en hoop ik niet. Al kan het balletje raar gaan rollen natuurlijk.

avatar van Thomas83
Maar je hebt dus van een indirecte bron, een of andere site die verslag deed van die uitspraak op de E3 of zo?
In elk geval klopt het volgens mij niet. Op heel veel sites staat te lezen dat PES 2008 waarschijnlijk geen Premierleague en Bundesliga zal bevatten.
Al hoop ik natuurlijk dat het verhaal wat jij postte klopt.
Maar in feite maakt het me niet zo heel veel uit. Ik snap niet waarom iedereen zich nou zo druk maakt om de licenties. Die kun je simpel patchen. En de patches die de fans maken zijn vaak nog beter ook. Zij kunnen zich volledig op het maken van de spelers concentreren en als je niet een heel gezicht hoeft te creeëren maar het bestaande gezicht kunt nemen en verbeteren, dan is het makkelijker natuurlijk.

Al hoop ik natuurlijk dat het verhaal wat jij postte klopt.

Ik begrijp dat met die patches allemaal niet en ik wil gewoon dat de licenties een beetje op orde zijn. Is dat teveel gevraagd?

Anyway, dit is wel een spel (dus niet het spel) waar ik een PS 3 voor in huis ga halen. Alleen al omdat ik zeker weet dat ik dit weer gewoon ga spelen tot PES 2009. En eindelijk ga ik dan ook online. Ik ben erg benieuwd, want de laatste jaren heb ik bijna altijd van vrienden gewonnen (niet patserig bedoeld ) dus ik hoop dat ik ook online een hoop kan winnen. Ik heb er veel zin in!

avatar van Foetsj_NL
Hoe zit het een beetje met online modus.

Bij FIFA was hij altijd zeer uitgebreid met mooie leaderboards en toernooien. Zal dat hier ook zo zijn ?

Weer een nieuwe Cover, en dit is de echte neem ik aan, er staan mensen op zoals gewoonlijk en niet alleen de naam in het lichtblauw...:) wie is ook alweer die achterste?

Jup,

Dit is de originele Europese cover die gister bekend is gemaakt !

Thomas83 schreef:

Nee, Seabass die het op een video aankondigde op de E3 Con.

Dat heb ik ook op een paar sites zien staan. Ik pin me vooral vast oip de woorden van Seabass. Het enige waar k mijn vertrouwen op kan baseren. Al is dat niet geheel waterdicht natuurlijk.
Al hoop ik natuurlijk dat het verhaal wat jij postte klopt.

EN elke PES fan denk ik wel. Nu de releasedatum dichterbij komt gaan er allerlei verhalden de ronde. Het beste is gewoon om af te wachten en het maar te zien. Zekerheid is niet te koop.

Ik ben dus een PS3-er, voor de console gamers is licenties heel belangrijk natuurlijk.

avatar van Paap
[verkeerde topic] Iemand nog trek in een potje PES 6 online, morgen gaat de PS2 de deur uit wegens verhuizen van mijn broertje, moet dus even binnenkort wat nieuws kopen [/verkeerde topic]

PM maar eventjes
Of roep een lobby

avatar van Iron Rose
Oei ik vind die cover niet echt een verbetering. Die Ronaldo met zn arrogante smoel.....

avatar van Foetsj_NL
Gelukkig is het de originele..

Iron Rose schreef:
Helemaal mee eens. De lelijkste cover uit de serie als je het mij vraagt.

avatar van Foetsj_NL
Ik vind hem ook vreselijk. Ze staan er als twee randdebielen op !

Beter dan die aller 1ste die was pas erg!

Naomi Watts schreef:

Nee, Seabass die het op een video aankondigde op de E3 Con.

Ik vraag me dan af of er niet sprake is van een vertaalfout (want Seabass schijnt geen Engels te spreken, toch?) of zo, want dit verhaal hoor ik voor het eerst, en ik volg het nieuws over de ontwikkelingen van PES 2008 vrij nauwkeurig en op meerdere sites.

Inderdaad, het barst van de geruchten. Al zijn echte geruchten alweer een paar weken achter de rug. Er zijn al de nodige zekerheden doordat er testversies zijn gespeeld, en veel bronnen roepen nu hetzelfde.
Maar een ding is zeker; redelijk veel van de dingen die worden beweerd zijn voorlopige conclusies omdat ze gebaseerd zijn op (vroege) demo's van het spel.

Op consoles, in elk geval op de PS2, schijn je ook te kunnen patchen met de nodige moeite. Maar ik heb me daar absoluut niet in verdiept omdat ik een PC-speler ben.
Trouwens, op de Engelse Wikipedia staat een best handig overzichtje van wat dingen die al bekend zijn over PES 2008.

avatar van jordybeukeboom
0,5
JohnWilliams schreef:
wie is ook alweer die achterste?

Jan Schlaudraff, Bayern Munchen

avatar van Osiris Apis
Waarom staat die er in godsnaam op?
Dat is geen topspeler en heeft nog niks gepresteerd. Hij had vorig seizoen wel een geweldige goal ála Johan Cruijff.

nr 11:

avatar van Thomas83
Hij staat alleen op de Duitse cover als het goed is.

Is eral bekend wie er dan op de Nederlandse Hoes staat?

avatar van Foetsj_NL
Dit is de Europese dus is hij dan niet in elk land gelijk ?