Pro Evolution Soccer 2008 (2007)

Alternatieve titel: PES 2008

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

PES 2008 is een next-gen voetbalspel met als doel om competities zoals de 'Champions League' of de 'Wereld beker' te veroveren. Daarbij is het mogelijk om een carrière te starten en daarmee het gekozen team op een eigen manier te trainen en op te leiden.

JohnWilliams schreef:
Na allemaal shots gezien te hebben van het spel enz...denk ik toch dat PES FIFA verslaat, natuurlijk dankzij deze Game. Volgens mij moet FIFA wel heel veel op zijn vork hebben om dit te verslaan!

Ben ik met je eens, John.

avatar van Iron Rose
Ik ben niet zozeer bang dat FIFA meer op PES gaat lijken maar juist andersom. Dat Konami het allemaal toegankelijker en makkelijker gaat maken om meer mensen aan te gaan spreken.

Maar goed, ik heb het volste vertrouwen in Konami dat ze van 2008 weer een prima deel gaan maken die ik tot 2009 ga spelen. Vooral natuurlijk door die............ SCHWALBES!!. Dat wordt zo gaaf!

Inderdaad een heel nieuw iets in de PES-Wereld.

avatar van Zuzuu
Ik vond het vreselijk dat al mijn schoten op doel werden geblokkeerd door de verdedigers. Ik hoop dat ze daar wat aan hebben gedaan. Wanneer ik dus boos werd, noemde ik het spel 'Block Evolution Soccer'.

Vond vooral dat er bij de FIFA series meer fouten in zaten dan in PES, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

avatar van Paap
Zijn er al in-game filmpjes te zien ergens? Zo 1,5 maand voor de release zou ik dat wel een beetje verwachten, hoewel ze graag alles lekker lang geheim willen houden...

Heb alleen deze filmpjes gezien:

avatar van Paap
Oei, ik zie toch heel veel filmpjes ineens bij "related". Ziet er tof uit, maargoed, het is maar afwachten of het niet fake is ofzo en uiteindelijk gaat het er toch om hoe jhe het zelf vindt spelen. Ik kan haast niet wachten....

avatar van Thomas83
Van geblokkeerde schoten heb ik nooit last gehad. Heeft met je eigen speelstijl te maken denk ik. Ik heb nooit problemen om van een afstand tot 30 meter van het goal te scoren, zeker niet met spelers die echt goed van afstand kunnen schieten zoals Seedorf met name.
In PES 2008 zal de bal zwaarder aanvoelen als het goed heb begrepen.

In-game filmpjes zijn er de laatste tijd al veel te vinden. Alleen weinig boeiends, want je ziet steeds hetzelfde eigenlijk. Na een of twee filmpjes heb je het wel gezien in feite. Dezelfde teams (in demo zitten maar een beperkt aantal teams, overigens dit jaar wel wat meer dan gebruikelijk) en steeds spelers die weinig balvast zijn, veel dribbelen en moeite hebben met scoren over het algemeen. Slechts in 1 filmpje zag ik iemand die echt goed was.
Op http://www.winningelevenblog.com/ staat nu onder andere een plaatje van de cover van de Engelse versie. Volgens mij ziet de Nederlandse er ook zo uit, maar dat weet ik absoluut niet zeker.
Dat logo rechts onderin op het plaatje is het logo van die site, en staat dus niet op de cover.

drezic schreef:

Nee duh, dat was ook een grapje.

Ah ok.
Op zich zou zoiets in het spel kunnen. Is niet geheel onlogisch. Ik heb iemand anders ook wel eens zo'n opmerking horen maken laatst.

Thomas83 schreef:
Slechts in 1 filmpje zag ik iemand die echt goed was.

Url please

avatar van Thomas83
Je kunt het beste op http://www.winningelevenblog.com/ kijken en dan naar de berichten sinds de game convention, of hoe heet het, in Leipzig.

Thomas83 schreef:
Van geblokkeerde schoten heb ik nooit last gehad. Heeft met je eigen speelstijl te maken denk ik. Ik heb nooit problemen om van een afstand tot 30 meter van het goal te scoren.

Ik heb het hier dan wel over de hoogste niveau.

Speel zelf altijd ook op het hoogste niveau! Best moeilijk soms maar wel leuk.

avatar van gemaster
Mijn schoten worden ook niet vaak geblokkeerd. Misschien komt dat ook wel doordat ik pas schiet als ik een schietkans heb. Als er een verdediger voor mijn neus staat heeft het weinig zin om te gaan schieten.

avatar van Naomi Watts
1,5
Zuzuu schreef:

Je stel je voor, verdedigers die verdedigen, wat een bug is dat.

Naomi Watts schreef:

Je stel je voor, verdedigers die verdedigen, wat een bug is dat.
Mijn woorden

gemaster schreef:

Je kan ook een prachtige lob geven...

avatar van thomzi50
Ik heb hier toch een beetje een hard hoofd in. Ik wil niet arrogant klinken maar ik vind de voorgaande delen eigenlijk al net wat te makkelijk, ik speel het voornamelijk tegen vrienden en dergelijken, of samen tegen de computer. In ieder geval, de vroegere moeilijksgraad vind ik nog wel te pruimen, maar als het (nog) makkelijker wordt vind ik het wel echt een minpunt worden.
Wel leuk overigens bij een van die filmpjes dat er een pes-speler wordt geïnterviewd

avatar van Paap
Ze hadden in deel 6 ook een 6e moeilijkheid moeten inbouwen, dat vond ik wel een minpunt. We zien het wel over een paar weekjes

Makkelijker word hij zeker niet...meestal is het wel een beetje makkelijk maar de vorige vond ik ook niet al te makkelijk eerlijk gezegd.

feeder
1 ding is zeker : als ze het nog gemakkelijker maken haak ik voor eens en alijd af.

feeder schreef:

Zit het al zo diep bij mij. Ik vind makkelijk ook niek fijn maar om nou meteen af te haken.

Zuzuu schreef:

Ik heb het hier dan wel over de hoogste niveau.

Ik speel zelf altijd op het hoogste niveau, en als er een nieuwe PES uitkomt begin ik meestal op het een na laagste niveau om eerst wat te wennen. Maar van die geblokkeerde schoten heb ik nooit wat gemerkt. Misschien omdat ik op dezelfde manier speel als gemaster, alleen schieten als de omstandigheden daar goed voor zijn. Op uitzonderingen na natuurlijk, soms experimenteer ik wel wat. Dat wordt in PES vaak beloond. Een van de grootste pluspunten aan het spel.

thomzi50 schreef:

Vind ik niks arrogants aan, zelf win ik alles vrij simpel met mijn masterleague-team. Het wordt eigenlijk altijd minimaal 2-0.
Online is het spel wat anders vind ik. Dan reageert de boel veel trager dan in single player, en is het opeens veel lastiger om je spelers precies te laten doen wat je in je hoofd hebt.
Maar aan de andere kant beheers ik ook op single player niet alle dingen aan het spel vlekkeloos. Zo gaat scoren uit een vrije trap in dit deel me erg moeilijk af. Ik scoor er nog maar weinig uit. Gek genoeg waren de eerste paar vrije trappen allemaal direct raak toen ik voor het eerst met mijn gamepad speelde. Maar dat was al gauw over.
Lobjes en stiftjes vind ik ook nog vrij lastig in PES. Maar in elk geval stukken beter dan in ik geloof deel 3, waarin dat vrij makkelijk was.
Dat van die speler die wordt geinterviewd schijnt geen filmpje te zijn maar een van de plaatjes die je ziet bij de masterleague.

avatar van Paap
Vrije trappen vind ik in 6 ook veel moeilijker dan in zijn voorgangers. En wat schieten betreft dezelfde procedure als Gemaster en Thomas.

avatar van Zuzuu
Vrije trappen zijn vooral bij het zesde deel makkelijk, waarschijnlijk omdat ik elke dag twee uren achteréén zat te oefenen.

avatar van gemaster
Ik schiet ze er ook regelmatig in met een specialist. Wat ik overigens niet snap is dat als je met een vrije trap de bal aflegt, dat het schot wat dan volgt altijd een slap boogballetje is. Behalve als je de bal eigenlijk aan de verkeerde kant een tikje opzij legt, dan schiet de speler wel voluit. Maarja, dan staat de muur ervoor, dus dat heeft ook weer geen zin.

avatar van Exfrozen
Ik moet zeggen ik kijk er erg naar uit. Ik haal hem sowieso.
Ik vind het zeer tof dat die schwalbes er in zijn verwerkt. Heerlijk om dan zo een vriend van me te neten

Ook ik schoot wel eens af en toe tegen verdedigers aan, maar normaal gesproken pass ik gewoon door totdat er iemand de bal kreeg die redelijk vrij stond en de actie kon zetten en dan vrij kon schieten.

Ik vond vrije trappen nemen ook erg lastig maar stuk of 5 erin geschoten, de bal komt vaak tegen een hoofd in de muur en als je hem iets hoger doet en dus langzamer gaat dan kan de keeper hem nog hebben in de verste kruising.
Maar als hij erin zit dan heb je bijna een spontane orgasme.
1x Online tegen iemand die eigenlijk beter was dan ik, maar toch gelijk geworden door die vrije trap en 1x halve finale european championship in de master league met C. Ronaldo en gewoon master league.

Maar terug naar dit nieuwe deel. Ik hoop dat de vrije trappen wel wat makkelijker zullen worden, want 1 vrije trap van de 30 vrije trappen erin schieten is toch niet echt leuk (of ik was er gewoon niet goed in).

Ik vraag me af hoe ze sommige spelers hebben aangepast ten opzichte van het vorige deel. Vooral de mensen die de grote transfers hebben gemaakt, Sneijder, Drenthe en Babel.

Verder hoop ik dat de Master League wat uitgebreider is geworden. Het groeiproces van de spelers moet hetzelfde blijven, dat vond ik goed uitgewerkt soms wat overdreven, maar sommige spelers zijn natuurlijk overdreven goed

Exfrozen schreef:

Dat heeft echter te maken met o.a. de leeftijd, bekwaamheid en aanpassingsvermogen van de speler zelf.