Pro Evolution Soccer 2008 (2007)

Alternatieve titel: PES 2008

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

PES 2008 is een next-gen voetbalspel met als doel om competities zoals de 'Champions League' of de 'Wereld beker' te veroveren. Daarbij is het mogelijk om een carrière te starten en daarmee het gekozen team op een eigen manier te trainen en op te leiden.

avatar van Zuzuu
Klik hier voor de trailer.

avatar van thomzi50

Goeie voorkant

Weer die f***ing Adriano. Kun je hem weer niet van de bal krijgen.

Kunnen ze geen spelers krijgen die al wat gepresteerd hebben? Voor de rest kan ik die voorkant trouwens ook niet geloven, wat foeilelijk zeg! Doet gewoon pijn aan je ogen!

avatar van Zuzuu
Dit was de enige poster die ik kunnen vinden, maar als het goed is zal Konami C.Ronaldo en Michael Owen gebruiken op de Engelse cover.

avatar van gemaster
Adriano zal wel niet meer op de voorkant komen. Tevens zal hij wel wat minder goed worden ingeschaald mag ik hopen.

avatar van WBN
WBN
Goeie voorkant
ik vind dat in die voorkant wel emotie zit en dat is goed, maar die achtergrond kleuren zijn irritant

het nieuwe voetballen op de Wii..

Zo benieuwd of dat een beetje werkt he.

avatar van Iron Rose
Tjeezus die cover, Adriano in hippie land ofzo.

Iron Rose schreef:
Tjeezus die cover, Adriano in hippie land ofzo.

Vind de cover ook niet veel soeps maar ondanks dat verheug ik me wel op de Game!

avatar van Thomas83
Een plaatje van de cover valt te vinden op www.winningelevenblog.com, een heel handige site om goed op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen rondom dit spel. Helaas is dat plaatje wel van slechte kwaliteit.

%%%%%%
Deze is veel beter De voorkaft

Inderdaad!

avatar van Thomas83
Deze cover is volgens mij gewoon van de handleiding of zo?
Die ziet er tenminste altijd zoiets uit. Ze zullen bij Konami zeker geen cover gebruiken zonder gezichten van bekende voetballers op de voorkant. Dat is vanuit marketing-opzicht een stuk interessanter. Dit jaar is Cristiano Ronaldo het internationale gezicht van PES 2008, en hij staat dan samen op de cover samen met een andere speler. Wie dat is hangt af van het land waarin het spel wordt verkocht. In Engeland is dat bijvoorbeeld Michael Owen.

avatar van JohnWilliams
Tsja alweer Ronaldo, ik word een beetje gek van die Kop steeds. Vooral bij Fifa Games staat hij er ook veel op. Van mij mag er wel eens een Keeper op, zij verdienen ook wel wat eer.

avatar van Zuzuu
Ik ben er niet zeker van of dit de originele cover is, of een tijdelijke cover dat Konami gebruikt. Ik heb hem rechtstreeks van Amazon.

avatar van JohnWilliams
Misschien komt er nog een andere...dit vind ik namelijk géén hele bijzondere Cover.

avatar van Iron Rose
Boeie mensen! Het gaat toch om het spel. Het zal mij echt aan mn reet roesten hoe de cover eruit zal gaan zien.

avatar van JohnWilliams
Het gaat inderdaad om het spel maar een Cover is ook erg belangrijk.

avatar van Zuzuu
Een cover is natuurlijk ook belangrijk, want er zijn veel mensen die dus games beoordelen zonder het te spelen.

Iron Rose schreef:

Deels wel, maar heb je die vorige die hier stond gezien? Dat was gewoon te erg!

avatar van Iron Rose

Man wat ziet dat er vet uit! Ik moet echt een PS3 gaan halen.

En eindelijk schwalbes

Schwalbes!
Dat is weer nieuw in PES (tenminste lang geleden hadden ze het wel, begin 2000 geloof ik). Leuk!

avatar van Iron Rose
Ik denk alleen wel dat je heel snel een gele kaart gaat krijgen behalve als je m heel goed uitvoert (net als de tegenstander de bal wil afpakken ozo). Maar ik ben er wel heel blij mee!

avatar van JohnWilliams
Weet iemand al iets over het tackelen van de Keeper

avatar van Iron Rose
Ik had gehoord dat je nu wel je verdedigers (of gewoon de spelers die kopsterk zijn) mee naar voren kan sturen bij corners. Dus bijv. bij Ajax Stam mee sturen. En ik hoorde ook, waar ik minder enthiousast over ben, is dat dit deel wat makkelijker wordt zodat ook nieuwe PES spelers zich wat meer kan gaan vinden in dit deel. Zo schijnt ook het schieten op het doel veel makkelijker te worden. Ik hoop gewoon dat het lekker pittig blijft want bij PES win je nou eenmaal gewoon niet even snel. Het is geen FIFA waar je 8-1 wint met ADO tegen Man. Unt.

avatar van JohnWilliams
Jammer, ik vind het altijd wel een uitdaging als het spel moeilijker word.

avatar van jordybeukeboom
0,5
Er blijven natuurlijk altijd moeilijkheidslevels opzitten, maar dat de basisbesturing (bedoelen ze dat niet?) wat simpeler/eenvoudiger wordt lijkt me een goed idee

avatar van thomzi50
Jeetje, makkelijker.. Dat mag echt niet gebeuren. Nu grenst het al aan te makkelyk.

drezic schreef:

Deels wel, maar heb je die vorige (cover) die hier stond gezien? Dat was gewoon te erg!

Absoluut, ik kreeg er hoofdpijn van.

Iron Rose schreef:

Man wat ziet dat er vet uit! Ik moet echt een PS3 gaan halen.
En eindelijk schwalbes.

Dat ziet er inderdaad heel erg sterk uit. Geweldig zelfs.

thomzi50 schreef:

Ik zet hem zelf meestal op het hoogste niveau. Bij FIFA bijv. kan je op Amateur winnen met 10-0...daarom doe ik altijd het hoogste niveau: Wereldklasse. Daarmee win ik tenminste niet met 10-0 maar met 2-1.