jellecomicgek72 schreef:
Ik was net letterlijk in shock toen ik de laatste eindbaas had gemold na uren lang met deze gast bezig te zijn geweest.
Het is interessant om te lezen hoeveel de ervaringen van mensen bij dit spel verschillen, afhankelijk van hun speelstijl en ervaring met soulslikes. Ik heb ondertussen best wat ervaring met het genre (hoewel ik nog steeds geen FromSoftware-spel heb uitgespeeld, al staan Elden Ring en Sekiro nog op mijn programma), en in andere spellen waren er altijd wel een aantal bazen waar ik heel lang mee bezig was (Lu Bu in Wo Long: Fallen Dynasty bijvoorbeeld). Maar in dit spel had ik voor geen enkele baas meer dan vijf pogingen nodig, en de eindbaas
(Nameless Puppet) versloeg ik zelfs al in mijn eerste poging, terwijl ik talloze fouten maakte. Ik lees regelmatig berichten dat mensen uitgebreid de patronen van bazen moesten leren zodat ze perfect parries konden toepassen, maar in mijn ervaring was het blokkeren van aanvallen (waarbij de verloren HP vaak redelijk makkelijk herwonnen kan worden) en zo goed als het kan ontwijken van rode / unblockable aanvallen voor de meeste bazen meer dan voldoende om ze in een paar keer te verslaan. Maar misschien lag dat dus ook deels aan mijn speelstijl: ik koos voor een DEX / Technique build, en mogelijk is zo'n snelle, agressieve speelstijl (die de norm is bij veel metroidvanias, waar ik veel ervaring mee heb) bij dit spel effectiever dan de voorzichtige en afwachtende speelstijl met zware wapens die bij veel FromSoft-spellen wordt aangeraden? Vooral de combinatie van Tyrant Murderer's Dagger Blade en de City Longspear Handle (die ik online tegenkwam) vond ik enorm effectief (zelfs de special weapons konden daar voor mij niet aan tippen), met een supersnelle charge attack en twee krachtige buffs om bazen veel schade toe te brengen.