menu

Lies of P (2023)

mijn stem
geen stemmen

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S
Action / RPG
single player

Ontwikkeld door Round8
Uitgegeven door Neowiz

Welkom in de Belle Époque. Je wordt wakker op een verlaten treinstation in de stad Krat, een oord waar totale waanzin en bloeddorst de straten tot slachtvelden hebben gemaakt. Voor je ligt een enkele notitie met de tekst: 'Zoek meneer Geppetto. Hij is hier in de stad.' Geïnspireerd door het verhaal van Pinocchio, duik je in Lies of P in een wrede, donkere wereld, overrompeld door mechanische monsters.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=R5TUYKAzGZs

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Pinocchio meets Bloodborne liegt er niet om!

Gameplay Teaser

Wat vet zeg. Pinocchio in deze setting, je moet het er maar opkomen!

avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
De demo voor PS4/PS5 is nu te proberen! Ziet eruit als één van de meest ambitieuze Soulsborne-inspiraties tot nu toe.

avatar van Confusie
geplaatst:
Kan er tot dusver nog steeds niet echt geweldig mee uit de voeten dit type game maar desalniettemin zeker wel best benieuwd en zin om deze te proberen als hij straks op Game Pass verschijnt.

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst:
Demo gedaan, was een behoorlijk enjoyable eerste chunk, maar toch time to temper expectations...

First off, design, story en stijl, zijn te gek, gruweldonkere pinnochio past perfect. Maar je merkt in alles dat het een budget Bloodborne betreft. Vechten voelt nauwelijks sneller dan Dark Souls, maar is way clunkier, meer richting Hellpoint dan The Surge. Daarenbuiten wel érg souls cloney...

Desalnietteplus toch leuk genoeg om door te gamen, progressie was wel leuk gestaag, met plenty upgrade mogelijkheden en buildvariety. Zeker voor free op Pass!

avatar van JacoBaco
Demo 3x uitgespeeld met alle beschikbare builds. Als er geen Bloodborne 2 gaat komen dan komt dit alsnog het meest in de buurt in vergelijking met andere Soulslikes games.

Ik ging er vrij gemakkelijk doorheen totdat ik bij de Scrapped Watchman aankwam. Ik had echt te veel moeite met hem. En ik ben echt niet goed in het timen van goed blocken. De PC mensen zeggen dat het op 30fps beter gaat. En op de PS5 moet je de game op quality mode zetten.

4,0* voor de demo

avatar van Confusie
Moeilijker dan de Cleric Beast dus?

Dan zal dit voor mij niks zijn aangezien ik die ook nog nooit heb verslagen.

Maar.

Ga het natuurlijk wel gewoon proberen.

Dat doe ik sowieso altijd.

Altijd proberen.

avatar van AdrievMer86
Had de demo in steamos/holoiso op desktop pc gedaan. Erg goed geoptimaliseerd en liep dik boven de 120fps ultra, amd fsr.
Lange tijd geleden dat ik echt souls stijl games had gedaan. Ben er nu zo slecht in, tenzij ik er helemaal op in ga.
Ja blasphemous II doe ik wel, al is dat meer een combinatie van platforming en light "souls" like. Meer mijn ding met de retro en 2d perspectief erbij.
Maar deze Lies of Pinocchio doet zijn ding redelijk goed, al vind ik het allemaal veel minder sfeerrijk en diep dan bijvoorbeeld bloodborne. Dan haal ik Bloodborne GOTY wel weer uit mijn kast tevoorschijn.
Deze lies of pies is misschien meer richting Steelrising met de low budget feel van Thymesia.
50 tot 60 euro is wel erg hoog in retail prijs. Ooit misschien een steam key meepikken voor 5-10 euro.

avatar van JacoBaco
Confusie schreef:
Moeilijker dan de Cleric Beast dus

Dat is een optionele boss dacht ik. En ik heb hem pas verslagen toen ik al klaar was voor de eind battle. Het ging toen relatief easy. Maar idd, Cleric Beast is sowieso een rotding. Scrapped Watchman vecht denk ik wel wat trager. Al weet ik dat niet zeker. Maar qua moeilijkheid zou het zomaar hetzelfde niveau kunnen zijn.

avatar van jellecomicgek72
Ik heb inmiddels denk ik een goede 20+ uur in de game zitten en ben zojuist bij de derde boss aanbeland. Om te beginnen ben ik absoluut geen souls, bloodborne of Elden Ring speler dus deze game gaat behoorlijk buiten mijn comfort zone. Uiteraad heb ik bovenstaande games wel allemaal geprobeerd maar ik kwam er nooit echt lekker in. Deze game doet qua moeilijkheidsgraad niet ver onder bovenstaande titels, het is voor mijzelf als niet souls speler net iets beter te behappen. Checkpoints liggen tot nu toe niet extreem ver uit elkaar en tot nu toe is het voor iemand als ik allemaal redelijk te overzien. De gameplay vind ik behoorlijk diep gaan met elementen als het slijpen van je zwaard met de protese die je aan je arm vast hebt zitten, want door het vele enemies slayen word je zwaard gewoon bot dus die moet met enige regelmaat geslepen worden. Ik merk bij mezelf dat ik echt heel erg moet wennen aan de manier van hoe je een eindbaas aanpakt en hoe je te werk gaat. Zo ben ik bij de Scrapped Watchman wel meer dan 100x doodgegaan denk ik voordat ik de truckjes en technieken door had om hem uiteindelijk neer te kunnen halen. Ik merk gewoon bij mezelf dat het me heel veel tijd kost om een gebied echt goed te leren kennen, de bewegingen van vijanden te leren etc. Want de puppets in deze wereld zijn echt van ongekend hoge kwaliteit, grafisch schitterend en origineel vormgegeven. Het verhaal is tot nu toe leuk en goed te volgen. Ben ondertussen Gepetto tegen het lijf gelopen die direct weer een pittige nieuwe klus voor mij in petto had in een fabriek waar ik mijzelf nu weer een weg doorheen probeer te banen, maar ik merk nu alweer dat het weer flink wat uurtjes gaat kosten om het gebied te leren kennen. Zal hier mijn progressie wel gaan bijhouden denk ik want dit is een extreem diepe game die mij weer eens sinds lange tijd als een zombie voor de tv laat zitten.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
+1 voor Geppetto had een nieuwe klus voor me in petto, jellecomicgek72!

avatar van jellecomicgek72
centurion81 schreef:
+1 voor Geppetto had een nieuwe klus voor me in petto, jellecomicgek72!
Ja dankje, ik vond m zelf ook wel mooi

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
jellecomicgek72 schreef:
...dit is een extreem diepe game die mij weer eens sinds lange tijd als een zombie voor de tv laat zitten.

Dit klinkt als de gateway voor die befaamde souls-klik. Hierna the hunger grows...
Idg bereid je maar voor op nog many undead weekends .

avatar van DarthSolidKevin
Zodra ik klaar ben met Starfield ga ik deze ook eens spelen. Ik was gematigd positief over de demo en de setting lijkt me zeer interessant.

jellecomicgek72 schreef:
Ik heb inmiddels denk ik een goede 20+ uur in de game zitten en ben zojuist bij de derde boss aanbeland. Om te beginnen ben ik absoluut geen souls, bloodborne of Elden Ring speler dus deze game gaat behoorlijk buiten mijn comfort zone. Uiteraad heb ik bovenstaande games wel allemaal geprobeerd maar ik kwam er nooit echt lekker in. Deze game doet qua moeilijkheidsgraad niet ver onder bovenstaande titels, het is voor mijzelf als niet souls speler net iets beter te behappen. Checkpoints liggen tot nu toe niet extreem ver uit elkaar en tot nu toe is het voor iemand als ik allemaal redelijk te overzien. De gameplay vind ik behoorlijk diep gaan met elementen als het slijpen van je zwaard met de protese die je aan je arm vast hebt zitten, want door het vele enemies slayen word je zwaard gewoon bot dus die moet met enige regelmaat geslepen worden. Ik merk bij mezelf dat ik echt heel erg moet wennen aan de manier van hoe je een eindbaas aanpakt en hoe je te werk gaat. Zo ben ik bij de Scrapped Watchman wel meer dan 100x doodgegaan denk ik voordat ik de truckjes en technieken door had om hem uiteindelijk neer te kunnen halen. Ik merk gewoon bij mezelf dat het me heel veel tijd kost om een gebied echt goed te leren kennen, de bewegingen van vijanden te leren etc. Want de puppets in deze wereld zijn echt van ongekend hoge kwaliteit, grafisch schitterend en origineel vormgegeven. Het verhaal is tot nu toe leuk en goed te volgen. Ben ondertussen Gepetto tegen het lijf gelopen die direct weer een pittige nieuwe klus voor mij in petto had in een fabriek waar ik mijzelf nu weer een weg doorheen probeer te banen, maar ik merk nu alweer dat het weer flink wat uurtjes gaat kosten om het gebied te leren kennen. Zal hier mijn progressie wel gaan bijhouden denk ik want dit is een extreem diepe game die mij weer eens sinds lange tijd als een zombie voor de tv laat zitten.


Mooi dat je hier je ervaring deelt!

Vraagje: hoe komt het dat deze game je dan wel pakt en bijvoorbeeld een Bloodborne, waar deze game overduidelijk leentjebuur bij speelt, niet? Ik moet deze nog spelen hoor, maar kan mij dat op voorhand nauwelijks voorstellen.

avatar van jellecomicgek72
Merijn82 schreef:
(quote)


Mooi dat je hier je ervaring deelt!

Vraagje: hoe komt het dat deze game je dan wel pakt en bijvoorbeeld een Bloodborne, waar deze game overduidelijk leentjebuur bij speelt, niet? Ik moet deze nog spelen hoor, maar kan mij dat op voorhand nauwelijks voorstellen.
Denk dat dat toch te maken heeft met de setting en de grafische of überhaupt de algehele stijl van de game. Prachtig kleurrijke wereld waarin je je bevind en in Souls en Bloodborne vind ik alles extreem deprimerend ogen en eruit zien. Maargoed, dat is persoonlijke smaak natuurlijk. Ik zit nu bij de derde boss, een of andere oude stoomkachel van Gepetto. En gisteravond kreeg ik die motherfucker maar niet te grazen, maar gelukkig zit je ook bij deze boss vrijwel direct weer voor de portal van de boss area dus dat helpt wel lekker mee om bosses toch non stop te blijven proberen zonder dat je eerst weer een kwartier door een gebied heen moet.

avatar van Confusie
Heb ongeveer hetzelfde.

Doet sterk denken aan Bloodborne inderdaad maar spreekt me toch een stuk meer aan.

Dat gekke geschreeuw achter die deur.

Heb je hier allemaal niet gelukkig.

Dit motiveert mij wel meer om door te blijven ploeteren.

avatar van jellecomicgek72
Eindelijk de derde boss naar de schroothoop weten te sturen. Dit duurde weer ongelofelijk lang, bijna 2 dagen mee bezig geweest. Maartoch aardige progressie geboekt in het eerste weekend dat de game uit is.

avatar van AdrievMer86
jellecomicgek72 schreef:
(quote)
Denk dat dat toch te maken heeft met de setting en de grafische of überhaupt de algehele stijl van de game. Prachtig kleurrijke wereld waarin je je bevind en in Souls en Bloodborne vind ik alles extreem deprimerend ogen en eruit zien. Maargoed, dat is persoonlijke smaak natuurlijk. Ik zit nu bij de derde boss, een of andere oude stoomkachel van Gepetto. En gisteravond kreeg ik die motherfucker maar niet te grazen, maar gelukkig zit je ook bij deze boss vrijwel direct weer voor de portal van de boss area dus dat helpt wel lekker mee om bosses toch non stop te blijven proberen zonder dat je eerst weer een kwartier door een gebied heen moet.


Snap inderdaad wel wat jellecomicgek bedoeld en het is in de tussentijd moeilijk uit te leggen.
Bloodborne is natuurlijk superieur no matter what. Maar Lies of P lijkt één of andere manier wat toegankelijker, sfeerrijker en kleurrijker.
Vind het wel lineairder dan bloodborne, al werkt dat prima voor mij.
Ben zelf meer een arcade gamer en ben altijd meer van het vaste route volgen.
Maar er is nog steeds wel een gevoel van exploreren en immensiteit.
Denk dat deze lies of p echt een kruising is van Spiders Steelrising en From Software's Bloodborne.
Meng daar wat Pinoccio doorheen en je hebt dit.
Hoe de game werkt is meer zoals Demons Souls waarbij je ook een rustplek hebt waar je in gezellige sfeer kunt socializen met npc's.
Hier kun je dan ook wapens dismantelen, samenstellen en upgraden etc. En natuurlijk items kopen, muziek lp's afspelen die je onderweg oppikt en Pinoccio sterker maken.

Ik moet deze game ook nog spelen hoor, maar van wat ik er nu van gezien heb kwam het op mij inderdaad over als een (goed geslaagde, volgens de reviews) AA Bloodborne-ripoff. En ergens denk ik dan al snel: mehhh, doen dan maar liever Bloodborne 2.

Maar goed ik ga deze nog wel eens oppikken!

avatar van Confusie
Het is een Pinocchio game met Bloodborne invloeden.

De game laat genoeg eigen ideeën zien om de noemer van ‘rip off’ te ontstijgen.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar dat is nogmaals gebaseerd op basis van wat footage. Niet op basis van eigen speeltijd. Deze game wil ogenschijnlijk in alles Bloodborne zijn. Dat het daar vervolgens wél in slaagt en wat eigen ideeen aan toevoegt is alleen maar goed, maar dan kan je nog altijd spreken van een geslaagde 'imitatie'. Laat ik het dan iets vriendelijker omschrijven.

avatar van jellecomicgek72
Confusie schreef:
Het is een Pinocchio game met Bloodborne invloeden.

De game laat genoeg eigen ideeën zien om de noemer van ‘rip off’ te ontstijgen.
Rip off zou ik het zeker niet noemen nee. Deze game zet echt wel een eigen sfeer neer en na 100.000 keer al die draken en demonen te hebben gezien in dit soort games voelt deze game gewoon heel verfrissend aan. Een groot verschil met Souls of Bloodborne is ook dat in deze game de wapen customization een stuk dieper gaat. Zo kun je het handvat van je zwaard aanpassen met steeds een andere blade erop en van alles uitesten en combineren om te kijken wat werkt en wat niet. Bloodborne heb ik zelf nooit uit kunnen spelen maar daar vond ik de sfeer ook gewoon te deprimerend en was voor mijzelf veel moeilijker dan deze game tot nu toe. En begrijp me niet verkeerd; dit is echt wel een fucking moeilijke game maar net wat makkelijker op te pakken voor de noobs dan een Souls of Bloodborne

avatar van jellecomicgek72
Gisteravond met een kameraad heel de avond bezig geweest om de Fallen Archbishop Andreus te killen. Hij is meer thuis in Elden Ring/souls like games dus kwam er door hem achter dat ik al een hele tijd met te lage stats speelde en ik allang allerlei shit kon upgraden. De eerste stage was goed te doen na een tijdje proberen, de tweede stage van deze boss was echt een motherfucking pain in the ass en de controller vloog dan ook bijna van het balkon af. Heb nu een stamina en health upgrade want als het nog pittiger word zal ik dat nodig hebben, en nog meer. Begin het upgraden nu meer door te krijgen door die kameraad, want heel eerlijk gezegd; ik had heel de tijd geen flauw idee waarmee ik bezig was maar het werkte tot het moment van die boss.

avatar van JacoBaco
Inmiddels is er al een patch met wat nerfs en buffs hier en daar. Zoals bosses met minder HP en een buff met betrekking tot gewicht.
Lies of P brengt enorme nerfs naar bazen, buffs naar speler - gamereactor.nl

avatar van jellecomicgek72
JacoBaco schreef:
Inmiddels is er al een patch met wat nerfs en buffs hier en daar. Zoals bosses met minder HP en een buff met betrekking tot gewicht.
Lies of P brengt enorme nerfs naar bazen, buffs naar speler - gamereactor.nl
Ik vind het tot nu toe nooit onmogelijk worden. Tis een kwestie van 86 duizend wapens met elkaar combineren en alle menu's wat betreft je stats grondig bestuderen en kijken wat werkt en wat niet. Gaat best veel tijd in zitten heb ik gemerkt zelfde geldt voor het farmen van Health, star fragments en throwables en dergelijke. Voor star fragments heb ik trouwens een mooie farming spot: https://youtu.be/NGO3y2lrv5U?si=qP_UWOM48ltQ8B6B Deze gast dropt er telkens 1 als je hem killt en de stargazer zit direct om de hoek. Had er gister zo'n 45 en ik heb zeker meer dan 3/4 nodig gehad voor de Fallen Archbishop.

avatar van JacoBaco
jellecomicgek72 Ik ga er volgende maand of de maand daarop aan beginnen. Dit is voor mij echt zo'n typische herfst / winter game. Maar eerst de Callisto Protocol, want die is straks gratis voor PS+

avatar van jellecomicgek72
JacoBaco schreef:
jellecomicgek72 Ik ga er volgende maand of de maand daarop aan beginnen. Dit is voor mij echt zo'n typische herfst / winter game. Maar eerst de Callisto Protocol, want die is straks gratis voor PS+
Heb je helemaal gelijk in ja, goed voor de herfst/winter inderdaad. Merk ook weer dat dit een game is die nogal wat effect heeft op m'n slaap en dromen. Heel onrustig gedroomd vannacht en bij het wakker worden spookte deze game direct weer door m'n hoofd en wilde ik eigenlijk direct weer verder. Maargoed helaas begon de arbeid toen ook weer n anderhalf uur later.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:37 uur

geplaatst: vandaag om 02:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.