Tasomachi: Behind the Twilight (2021)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Orbital Express
Uitgegeven door Playism

Yukumo is een jong meisje dat de wereld doorkruist in haar geliefde luchtschip. Bij aankomst in een nieuw gebied stort haar luchtschip echter plotseling neer. Ze besluit de nabijgelegen stad te verkennen, op zoek naar onderdelen voor reparatie. Maar de stad lijkt echter geheel stilgevallen, zonder enig spoor van haar voormalige inwoners...

Grafisch mooi spel, heerlijke omgevingen en dito sfeer. Maar qua gameplay is dit toch wel erg miniem en een beetje klunky. Maar ik ga het even verder spelen, zou een korte game moeten zijn met zo rond 4 uur gameplay.

Minst betrouwbare vervoersmiddel in fantasy werelden: luchtschepen.

Reden: storten geheid neer, en er is 5/10 kans dat je ook nog eens geheugenverlies hebt erna.

Collectathon noemen ze dit soort spel vermoedelijk, je doet niet veel meer dan op zoek gaan naar lantaarns die op alle mogelijke manieren en plaatsen verstopt zijn. Soms moet je daarvoor een keline opgave doen voordat ze verschijnen. Helemaal niet opwindend maar om een paar uurtjes mee zoet te zijn vond ik het best te pruimen.