The Last Remnant (2008)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

Het verhaal van The Last Remnant neemt je mee terug naar zo'n duizend jaar geleden, op het moment dat de mensheid in contact kwam met Remnants. Deze magische objecten uit een lang vervlogen tijdperk werden ooit gebruikt om vrede over de wereld te verspreiden. Op een gegeven moment ontstond er echter een steeds groter verschil tussen de leiders en de onderdanen, waardoor de Remnants niet langer een instrument waren dat voor balans moest zorgen, maar uitgroeiden tot een object dat kon leiden tot onmeetbare macht. Waar het eens zo vredig was, daar werd nu alleen nog maar bloed vergoten. In The Last Remnant kan je wisselen tussen twee hoofdpersonages, Rush Sykes en The Conqueror. De game bevat vier verschillende rassen: Mitra (mensen), Yama (grote vis-achtigen), Qsiti (kleine mens-achtige hagedissen) en Sovanni (vier-armige wezens die op een kat lijken).

avatar van Zuzuu
Klik op de volgende 'links' voor meer informatie over het spel.
- Trailer
- Screenshots

avatar van J.Bell
Hier ben ik erg benieuwd naar... Iemand enig idee wanneer deze uit gaat komen?

avatar van pascal83
J.Bell schreef:
Hier ben ik erg benieuwd naar... Iemand enig idee wanneer deze uit gaat komen?

Xbox 360: 20 november 2008

avatar van Bahamut Zero
Releasedatum voor de PS3 wordt nog bekend gemaakt, maar hij staat gepland voor 2009

avatar van Donkerwoud
Ziet er heel net uit. Ik wacht het af

Recenties beschikbaar op Gamespot en Gametrailers

Een traditionele JRPG voor de liefhebbers met nogal wat technische problemen op de 360. PS3 versie is nog niet uit, dus onduidelijk of dat ook op het Sony platform het geval gaat zijn.

Ik had hem van het weekend in handen, maar zit nog steeds te twijfelen door de recensies. Hoewel het mij aan de andere kant ook wel weer aanspreekt door de oubollige gameplay etc.

avatar van Donkerwoud
Rujar schreef:

Volgens mij moet je hem gewoon nemen als je een fan bent van de typische JRPG. De grootste kritiek is namelijk dat hij weinig nieuws brengt, maar dat doet hij wel op een goede manier.

Ik wil hem in ieder geval voor mijn PS3 hebben.

joeri592
in de winkel zag ik een heel andere cover

avatar van rpger
Goed te horen dat de PC versie ver superieur is tov de 360 versie ipv weer een brakke port.

The Last Remnant Review for PC - GameSpot

Visueel helemaal niks op aan te merken, maar je merkt toch wel dat het een port is (weinig tot geen grafx options, niet echt keyboard friendly), maar als ik de problemen met de 360 versie lees idd een verbetering.

Al een paar uurtjes in rondgerend en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben, design en story zijn prachtig so far, battlesysteem nog een beetje droog, maar had al gelezen dat dat later beter tot z'n recht gaat komen. Toch blijft het wel wennen zo'n game op PC ipv Console te gamen, blijft een andere feel toch...

ben ook wel erg benieuwd naar dit spel. zou het ook goed te spelen zijn met een joypad?

Zou het op de PS3 beter worden tov de 360?

avatar van Starmaster501
Het spel is gewoon hetzelfde tog? op de verschillende platformen

avatar van Naomi Watts
Ik denk het wel, als we Square Enix moeten geloven zijn ze qua programming voor de playstation veel verder dan de 360.

avatar van Starmaster501
ik hoop dat het gewoon hetzelfde is. ik speel heel veel square enix op de ps2 (final fantasy o.a) en heb nu een xbox gekocht. ben daarom ook blij dat FFXIII ook op de xbox komt

avatar van Bahamut Zero
De laadtijden voor de 360 versie zijn echt kotsverwekkend.
heb het spel nu op de HD gezet wat het laadproces wel met 2 á 3 seconden verminderd.

Squall Lionheart schreef:

Dat heb ik je wel vaker horen zeggen, ik merk het niet zo eigenlijk, ik heb gewoon een gamepad, een vrij grote widescreen monitor, surround systeem en een luie stoel ervoor.

Dat speelt idd ook wel mee, gebruik m'n pad zelden op de PC, liever met keyboard en muis. En m'n tv stoel is idd luier als die voor mn PC. Maar los daarvan (en de port-feeling) heb ik toch het idee dat dit genre op de consoles gewoon beter tot z'n recht komt.

davidbmaster
zit nu op 38 uur spelen maar voor mij is dit een RPG die ik niet snel vergeet.
deze game is goed.

107 uur in zitten en bijna de story uit gespeeld

davidbmaster
149 uur zit erin en alleen de story uit gespeeld en moet zeggen wat een topgame echt waarom niet veel mensen deze hebben vindt ik raar er zijn maar weinig games waar ik kippenvel van krijg maar een paar maar last remnant 2 x in 1 keer spelen.

avatar van LimeLou
Ach ja dezelfde gevoelens heb ik bij Dragon Quest 8

lekker zo game hey LimeLou

gamelord
Zeer vette game, die mega verslavend is. De game begint al goed bij het opstarten...meteen wordt je in een veldslag geknikkerd die onwijs spectaculair te noemen is. Dankzij de prachtige graphics, boeit de game na 8 uur zeer goed. De strategy tijdens de battles is heerlijk te noemen, goed gebalanceerd, maar opletten op je stats, union stats en squad stats zijn een vereiste. Wees ook niet terughoudend in het helen van andere squads..je kan even niet meedoen aan het gevecht, maar laat je wel elke battle winnen en daar game je voor. De Bossbattles tot nu toe zijn ook impressive te noemen, de laatse bossbattle in Blackdale deed ik toch wel even 25 minuten over..lekker lang dus. Ook tijdens de battles is het op hogere moeilijkheids graad verstandig om flink wat cureleafs bij je te hebben..je hebt ze soms wel flink nodig. (speel de game op normal)

De characters zijn ook leuk uitgewerkt, maar daar is Square Enix wel goed in te vertrouwen. Daarom ook leuk om alles van de characters te weten te komen, dit meestal door gossip of background information.
De wapens in de game zijn ook supertof om mee te werken: Upgraden, enchanten of craften via crafting-recipes. de mining-opties tijdens het verkennen van de wereld is ook leuk en goed voor je stats en gold inkomen. Pluspunt is ook de echte medieval setting van de game.

De muziek tijdens battles is zeer motivatie-opkrikkend. Luide metal komt uit je speaker, die voor de nodige adrenaline zorgt. Tijdens het exploren en in de stad is de ambient-muziek heerlijk genieten.

Te gekke game..4,5*

gamelord schreef:

Te gekke game..4,5*

zei ik toch al 1 van de betere RPG van de laatste tijd.
een topgameplay.
lekker verslavend.
lekker moeilijkheidgraad.
1 van de beste verhaallijnen die er zijn.

avatar van LimeLou
Goede review, Roger

gamelord
Dankje Sem ..mag ook bij zo'n coole game

Erg goede/ informatieve review, Roger! Ga zo lekker door met reviews schrijven, bro! Doe je goed!