E.T. The Extra-Terrestrial (1982)

Atari Video Computer System

Ontwikkeld door Atari
Uitgegeven door Atari

In dit spel speel je de rol van E.T., een alien die op de aarde terecht is gekomen. Om terug naar je thuisplaneet te kunnen gaan, moet je drie onderdelen van je telefoon vinden, die in de putten liggen verspreidt. Terwijl je dit doet moet je proberen een wetenschapper en een FBI-agent ontwijken.

Klinkt gemakkelijk achteraf, maar ik heb dit verhaal nooit zo ongeloofwaardig gevonden. Vandaag de dag met al die milieunormen niet meer denkbaar maar toen een gemakkelijke en goedkope oplossing je verliezen te beperken (niet nog meer uitgeven aan het afbreken of opslaan van de producten),

bvonk schreef:
Ik vraag me steeds af wat gaan ze toch met al die miljoenen games doen?

Hoeveel hebben ze er nu opgegraven dan? Ik heb wat foto's voorbij zien komen van een doos E.T. cartridges, en nog wat losse games. Maar geruchten over "miljoenen" lijkt games me nog altijd wat overdreven.

De cartridges die ze opgegraven hebben zullen wel begeerde collector's items worden.

avatar van bvonk
Heb dit bericht op meerdere sites gelezen en gaan de geruchten in elk geval over miljoenen, ook niet zo raar als er 3,5 miljoen niet verkocht zijn. Moet nog worden bevestigd maar als je er 3,5 miljoen over hebt heeft het weinig zin om een does weg te gooien, waar is de rest dan gebleven?

Microsoft graaft verloren exemplaren Atari 2600-game E.T. op - Game - Nieuws - Tweakers

Ook nog maar een link met wat foto's Long-Buried E.T. Cartridges Unearthed at New Mexico Landfill - news.xbox.com
Filmpje: YouTube - The Dig: Xbox Entertainment Studios Unearths E.T. Cartridges

Blijft een fantastisch verhaal dit, een docu met als titel "Atari: Game Over" komt dit jaar op de xbox360/xboxone. Die ga ik absoluut even kijken.

avatar van Princess Piranha
Het is zelfs op het RTL nieuws geweest.

Maar is deze game echt zó slecht? Had het verhaal ook op nu.nl gelezen laatst. Lijkt mij wel een leuk spel.

avatar van Sateck
0,5
jellecomicgek72 schreef:

Kijk en oordeel zelf:
Atari 2600 Longplay [001] E.T. the Extra-Terrestrial - YouTube

Deze game slaat gewoon helemaal nergens op.

Het heeft even geduurd, maar hier is eindelijk de patch!

Dat is echt briljant!

Echt wel enorm crazy, wie houdt zich er toch mee bezig???