Pokémon Shining Pearl (2021)

Nintendo Switch
single player / online

Ontwikkeld door ILCA
Uitgegeven door Nintendo en The Pokémon Company

Ga op avontuur samen met de Pokémon die verscheen in het spel Pokémon Pearl Version. Spelers van de originele games kunnen bekende plaatsen opnieuw bezoeken en bekende scènes herbeleven, terwijl nieuwe spelers kunnen genieten van tal van leuke ontmoeting…

avatar van brawljeff
Iemand die deze of Brilliant Diamond (mijn voorkeur had altijd Pearl vanwege de exclusives) van plan is te kopen? Ik twijfel enorm omdat ik het eigenlijk een identieke game is. Ik hoop in ieder geval in de eerste recensies nog iets te lezen over dat de content uit Platinum hier ook in zit.

avatar van brawljeff
Ik heb nu 3 uurtjes in het spel zitten, tussen de eerste en tweede gym, en vermaak mij eigenlijk prima. Platinum was de laatste game in de reeks die ik gespeeld heb (op Let's Go na), inmiddels al weer een tijd geleden. Het is dus een feest van herkenning. De grafische stijl vind ik persoonlijk veel leuker dan in bijvoorbeeld Sword and Shield, al was ik meer onder de indruk van Let's Go. Het tempo van de game ligt echt insane hoog vergeleken de oude games, mede doordat je team nu exp deelt. Zo heb je al snel een sterk team zonder dat je eindeloos door grasveldjes hoeft te lopen. Wat al helemaal gruwelijk is, is dat je Mew en Jarachi (in mijn geval Mew) al voor de tweede gym krijgt. Wie had dat ooit verwacht?

Verder zijn er weinig nieuwe features te bespeuren. Na wat ik in de trailers gespot heb gaat dat nog wel komen. Voor het eerst voor Piplup als starter gekozen, die tot nu toe goed bevalt. Ik koos vroeger eigenlijk standaard tussen de andere twee starters.