Pokémon Brilliant Diamond (2021)

Nintendo Switch
Adventure / RPG
single player / online

Ontwikkeld door ILCA
Uitgegeven door Nintendo en The Pokémon Company

Beleef je avontuur opnieuw in Sinnoh in Pokémon Brilliant Diamond voor de Nintendo Switch. Vang, observeer en onderzoek wilde Pokémon om de eerste Pokédex van Sinnoh te maken en te vullen. Pokémon Brilliant Diamond behoudt de gameplay van vorige Pokémon games en combineert deze met nieuwe actie en RPG elementen.

avatar van brawljeff
Aangezien beide versies nagenoeg hetzelfde zijn, kan ik mijn Shining Pearl bevindingen hier ook wel plaatsen:

Ik heb nu 3 uurtjes in het spel zitten, tussen de eerste en tweede gym, en vermaak mij eigenlijk prima. Platinum was de laatste game in de reeks die ik gespeeld heb (op Let's Go na), inmiddels al weer een tijd geleden. Het is dus een feest van herkenning. De grafische stijl vind ik persoonlijk veel leuker dan in bijvoorbeeld Sword and Shield, al was ik meer onder de indruk van Let's Go. Het tempo van de game ligt echt insane hoog vergeleken de oude games, mede doordat je team nu exp deelt. Zo heb je al snel een sterk team zonder dat je eindeloos door grasveldjes hoeft te lopen. Wat al helemaal gruwelijk is, is dat je Mew en Jarachi (in mijn geval Mew) al voor de tweede gym krijgt. Wie had dat ooit verwacht?

Verder zijn er weinig nieuwe features te bespeuren. Na wat ik in de trailers gespot heb gaat dat nog wel komen. Voor het eerst voor Piplup als starter gekozen, die tot nu toe goed bevalt. Ik koos vroeger eigenlijk standaard tussen de andere twee starters.