Insector X (1989)

Alternatieve titel: Insector-X

Sega Mega Drive/Genesis / PlayStation 2 / Famicom Disk System / Arcade

Ontwikkeld door Hot-B
Uitgegeven door Taito, Sage's Creation en Hot-B

De speler bestuurt insectenkrijger Kai, die ten strijd trekt tegen een leger van cyborg-insecten om de wereld te bevrijden van de vijandige koningin.

Leuke shooter waarin alle vijanden insecten zijn. De power ups zijn prettig maar verhogen ook de moeilijkheid. Hoe meer power ups je hebt, hoe taaier je eindvijand is. Vijf levels : desert area, plateau area, city area, jungle area en their empire. Tot en met de city area is het goed te doen. Vooral die twee laatste levels zijn erg taai. Voor their empire moet je op zowel stalen zenuwen als formidabele reflexen rekenen. De meerwaarde zit 'm ook in de goede muziek en de prachtige vormgeving.