Endless Fables: Shadow Within (2019)

Alternatieve titel: Endless Fables 4: Shadow Within

Android / Apple iOS / PC / Macintosh / Nintendo Switch / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S
Adventure / Puzzle

Ontwikkeld door Sunward en Artifex Mundi
Uitgegeven door Artifex Mundi

De beroemde antropoloog Pamela Cavendish keert terug naar haar geboorteplaats om de confrontatie met een tragedie uit haar kinderjaren aan te gaan. Niemand geloofde haar toen haar vriend - Hans - werd ontvoerd door een afgrijselijk wezen. Jaren later krijgt de dappere en vastberaden Pamela de kans om de zaken recht te zetten. Gedurende hun hele jeugd probeerde Pamela en de zuster van Hans - Agatha - de volwassenen ervan te overtuigen wat er gebeurd was met Hans, maar de verschrikkelijke waarheid werd helaas aangezien voor kinderlijke verbeelding en gekke nachtmerries. In de loop der jaren begonnen beiden te twijfelen aan hun herinneringen en accepteerde het idee dat Hans dood was. Dit bleef zo totdat Pamela een brief van Agatha ontving. Agatha overtuigde Pamela dat Hans recentelijk contact met haar heeft opgenomen. Zonder twijfel keert Cavendish terug naar het stadje Mittenwald om uiteindelijk een pijnlijk hoofdstuk in haar leven af te sluiten. En dus zal ze in een rustig stadje waar jaren niets meer is gebeurd te maken krijgen met een mysterie waarin dromen en werkelijkheid moeilijk uit elkaar te halen zijn. Elke stap die ze neem zal in de gaten worden gehouden door een schaduw in de spiegel. Zal ze het rijk van de nachtmerries halen waar Hans nog steeds een strijd op leven en dood voert? Zal het haar lukken de mysterieuze figuur in de schaduw te stoppen? En zal ze alles op het spel zetten in de strijd voor de veiligheid van haar vrienden?