Exodemon (2019)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Kuupu
Uitgegeven door Kuupu en JanduSoft

Bezeten door een buitenaards wezen, slash en scheur talloze vijanden met je monsterlijke klauwen, je moet een manier vinden om de planeet te ontsnappen voordat je verliest wat er van je menselijkheid te vinden! Je moet je een weg door labyrint-achtige levels, het vernietigen hordes van vijanden met je monsterlijke vaardigheden. Het combineren van de vernietigende kracht van uw symbiotische klauwen met een snelle, scherpe en vloeiende beweging, dan heb je een onverwoestbare buitenaardse moordmachine geworden. In Exodemon speel je als een wetenschapper in de rand van het universum, die was besmet door een buitenaards wezen. De symbiotische kracht probeert om controle te nemen, maar je kan een manier zijn om het beest op de confederatie laboratoria onder controle te houden. Weersta de infectie en laaien door middel van verschillende locaties om de laatste escape pod bereiken voordat je verliest wat er van je menselijkheid.

avatar van AdrievMer86
Gisteren uitgespeeld en ik raad deze game aan.
Zelfs als je niet van shooters houd. Want het is niet volledig knallen.
Vaak moet je gebruik maken van goed timen met melee aanvallen omdat je kogels (nou ja eerder munitie voor je hand magie zeg maar) op raken en vooral in wat latere levels.
Er zijn ongeveer 2 tot 3 levels met platforming, al niet overheersend. Het is geen doom eternal bijv.
Een game als DUSK en prodeus zijn te vergelijken met doom.
Deze exodemon kun je meer vergelijken met ziggurat en hexen, heretic etc.
De graphics zijn overigens bloedmooi met retro graphics gecombineerd.
De sfeer is daarnaast zeer aangenaam en de levels zijn niet te kort. Vooral latere levels duren langer.
Game speel je in rustig tempo in ongeveer 4 uren of wat langer uit.
Het klinkt kort, maar dit is echt kwaliteit boven kwantiteit.
Voor PS5 moet ik ook zeggen dat ze de Dualsense zeer goed hebben gebruikt met controller.
Het enig minpunt vind ik de eentonige muziek. Steeds hoor je hetzelfde battle muziekje zodra de vijanden komen.
Een volledig gevarieerde soundtrack was dus aangenaam geweest.

Al om al een zeer leuke game.
Fysiek had ik hem voor 29 euro, al is de game via PS store soms digitaal voor 6 euro nog iets te koop.