Kirby and the Forgotten Land (2022)

Nintendo Switch
Platform / Action

Ontwikkeld door Nintendo

Kirby betreedt een nieuwe dimensie in zijn volgende avontuur op de Nintendo Switch! In deze nieuwe game kunnen spelers vrij rondlopen in 3D-gebieden en bekende kopieerkrachten van Kirby gebruiken. Wat staat Kirby te wachten wanneer hij een mysterieuze wereld vol verlaten gebouwen uit een oude beschaving verkent?

Hier kijk ik ontzettend naar uit! de trailer was Kirby in een open wereld in plaats van dat eeuwige platvormen. Een open mysterieuze wereld wat mij ook meer geschikt lijkt voor een breder publiek.
Hopelijk gaan de gevechten en opdrachten mee met deze 'volwassen' ontwikkeling.

avatar van Princess Piranha
Yeah, ziet er al veel belovend uit !

Naar dit deel ben ik heel benieuwd, nadat ik recentelijk Epic yarn op de wii heb uitgespeeld. Koester ik toch wat warme gevoelens voor Kirby. Goede kans dat dit spel in me collectie beland.

Kirby and the Forgotten Land - Copy Abilities and Co-op - Nintendo Switch - YouTube

Nieuwe trailer!
En het lijkt er wel op dat we nog een mooiere wereld krijgen dan in Super Mario Odyssey..

Ziet er echt leuk uit. Dit ga ik zeker spelen.

Ik vond de werelden van Odyssey overigens wel een stuk creatiever.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik vond de werelden van Odyssey overigens wel een stuk creatiever.

Dat weet je nu al? je moet het wel in Kirby perspectief zien he .

banjo schreef:

Dat weet je nu al? je moet het wel in Kirby perspectief zien he .

Ik heb je video bekeken. Alleen in de laatste 30 seconden zag ik wel toffe werelden.

Maar als je bv bij Odyssey het New Donk level had. Of Moon Kingdom. Ik vond dat wel echt zwaar indrukwekkend leveldesign.

Ik vond dit een geweldige demo! het speelt al zo soepel en is gelijk al zo ontzettend leuk dit kan alleen maar Nintendo, ik wilde door spelen ik wilde meer.. ze geven Kirby nu eindelijk een platform die hij verdient.
Hopelijk krijgen we nog wel een optie om hem in een extra moeilijke modes te spelen en leveren ze het spel af met wat scherpere beelden (er was nogal wat dropping distance) voor de rest word dit zeer belovend.

Ik heb nog genoeg te gamen, maar dikke kans dat ik Kirby ook deze maand nog wel ga halen. Lijkt me echt een leuke game. Ik zoek ook tegenwoordig niet meer moeilijkheid in games, maar gewoon spelplezier en fun.

Ben niet zo’n fan van Kirby, maar vond de demo eigenlijk nog wel vermakelijk.
Aanschaf overwegen

Uitstekende recensies inderdaad en van Edge Kirby and the Forgotten Land review | GamesRadar+
een dikke 9 en "A DELIGHT FROM START TO FINISH"

Ik ben helemaal in mijn nopjes en heb heel veel zin in deze Kirby mijn mini Amiga 500 en deze game krijg ik vrijdag in huis .

Wat een heerlijke game zeg. Ik word er helemaal vrolijk van. Lekker auto's en koelkasten opzuigen.

Prachtige muziek ook.

Klein kritiekpuntje: visueel is het soms best pixelig en korrelig. Maar ach, gameplay boven beelden uiteraard.

avatar van TonyTHorror
Ajax&Litmanen1 schreef:

Is dat alleen in handheld mode of ook docked?

TonyTHorror schreef:
Is dat alleen in handheld mode of ook docked?

Docked, ik heb misschien een te grote, goede tv voor Switch beelden haha. Heb hem voor jou ook even in handheld getest, dan valt het gewoon minder op.

Kijk en ik stoor me er ook niet aan hoor, want je weet gewoon dat de Switch grafisch niet top is. Alhoewel games als Mario Kart 8, Odyssey en Breath natuurlijk wel echt grafisch fantastische dingen lieten zien. Het kan dus wel.

Ik moet nog even wachten, omdat Amazone pas 1 april verzend, maar de prijs was goed en heb geen haast.

Vond de demo prachtig in handheld op de Switch Oled. Heb hem ook aangeschaft voor vakantie ed. Dus handheld it is.

avatar van Devoo
Eerste wereld 100% gecompleted. Heerlijk! De typische Nintendo magie is hier volop aanwezig.

avatar van TonyTHorror

Goed om te weten!

Ik moet helaas ook tot 1 april wachten, net als -marco-, dankzij Amazon.

Wat hebben jullie via Amazon dan betaald?

Devoo schreef:

Same, ook alles gevonden en gedaan. Was niet zo lastig trouwens. De game maakt me vrolijk met die kleuren en die lekkere muziek.

Ik mis trouwens wel 1 ding, maar daar kan Kirby niks aan doen, maar Kirby zit ook in Smash Brothers natuurlijk en daar kan je hem als een baksteen laten vallen als hij vliegt. Hier zakt Kirby weer rustig neer. Moest ik even aan wennen.

Deze games laten me weer beseffen waar ik een Switch voor heb gekocht. Ik speel er alleen maar Nintendo's eigen franchises op. De rest speel ik wel op mijn Xbox.

Devoo schreef:

Hoeveel sterren geef je? of nee wacht er zijn meerder werelden...
Niemand heeft hem nog uitgespeeld? mooi zo ik krijg hem morgen op de mat!.

Fonzzz002 (crew)
Zit al bij de laatste wereld (of iig, wat lijkt op de laatste wereld). Ik ga niet voor 100%, maar het is wel heel leuk om te doen .

avatar van AdrievMer86
Zelfs na het uitspelen van de game krijg je nog extra werelden en extra colosseum battles.
Ja Nintendo heeft altijd wel goede games. Maar deze raakt me gelijk. Over 3 dagen verspreid uitgespeeld.
Ben nu bij de extra werelden na het uitspelen van de story zeg maar.
De challenges heb ik niet allemaal doeltijd bereikt. Alleen van wereld 1.
Lekker vrolijk, kleurrijk en sfeerrijk. Hoe Nintendo die framerate en gameplay altijd zo goed krijgt met de mooie graphics. Zeer goed!

Ik had eigenlijk een leuke Kirby sleutelhanger of een landkaartje in het doosje verwacht nu is het wel heel kaal maar goed dat kon er niet meer vanaf zeker..

banjo schreef:

Bij bij andere games krijg je de laatste 10 jaar wel sleutelhangers en landkaarten?

banjo schreef:

Ik heb nog een roze ballon liggen van mijn nichtje haar verjaardag. Als je dat opvrolijkt? Het is echt geen moeite....

Ajax&Litmanen1 schreef:

Jazeker! Je kreeg een poster/landkaart bij Deadly Premonition 2, een sleutel hanger en een soort folder bij Streets of Rage 4, bij Monster Hunter Rise zat een kaartje erbij voor extra content, bij Friday the 13: The game daar had je ook een sleutelhanger en een landkaartje erbij. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden Ik game waarschijnlijk wat meer als jullie . En ik vind Kirby echt zo'n type spel waar je iets extra's bij mag verwachten een soort feestje gevoel dat had heel passend geweest..

Sinner schreef:

Graag ! ik zit al 2 weken op een kamertje met corona..
Maar deze Kirby vrolijkt mij wel op moet ik zeggen ontzettend vermakelijk.

Graag !

Prima. Komt eraan!

'Hoog Sammy! Kijk omhoog Sammy! Want daar is de blauwe lucht...' en met de juiste windrichting, kracht en wat geluk je hoogsteigen special edition Kirby.

En beterschap verder.