Splatoon 3 (2022)

Nintendo Switch
single player / online

Ontwikkeld door Nintendo

Betreed de Splatlands, een bloedhete woestijn die wordt bewoond door Inkling- en Octoling-veteranen. Splatsville, de stad van de chaos, ligt in het hart van deze stoffige woestenij. Zelfs in dit desolate gebied worden Grondoorlogen uitgevochten en vinden gevechten plaats in nieuwe levels in de directe omgeving, zoals de befaamde Roggentrog. Dankzij spectaculaire nieuwe moves kunnen deze vechters aanvallen ontwijken en terrein sneller onderkliederen. Ook is er een nieuw boogvormig wapen waarmee je meerdere inktschoten tegelijk kunt afvuren. Bovendien zijn er nieuwe speciale wapens beschikbaar, zoals de zinkende krabbentank. Bestuur agent 3 en strijd samen met de nieuwe Kraakcommando's tegen het kwaadaardige octariaanse leger in het verhaal van Splatoon 3. Ontdek de geheimen van Alterna, de vloeivacht en welke relatie er bestaat met het overkoepelende thema "De terugkeer van de Mammalianen".

Splatoon 3

Je krijgt in ieder geval een hele dikke single player die ook nog best pittig is en er zitten van die typische Super Mario Sunshine achtige dingen in die verassend goed werken!. Die single player is al een game op zich en het ziet er ontzettend goed uit het zit vol met zwevende kunst objecten en het heeft een mooie sfeervolle omgeving. De multiplayer is nog steeds zo hectisch en verslavend als altijd met kleine verbeteringen en 12 oude en nieuwe levels. En je hebt ook eindelijk een grote wachtkamer waar je met je vrienden makkelijk kunt koppelen en als je in een groepje (nog steeds met 4 spelers) zit die steeds wint, kun je daar mee door blijven spelen... eindelijk!. Voor de rest heb je elke dag ontzettend veel te doen voor je Inkling van kleding kopen, nieuwe wapens en zo snel mogelijk uplevelen natuurlijk. Had ik al gezegd dat de Salmon Run ook is verbeterd? en dat het Chaosgevecht zeer intens en ontzettend leuk is.. ja dit is nou echt een dik pretpakket.

avatar van Dudady
Ik heb er nu zo'n 50 uur opzitten en nog steeds speel ik dit met veel plezier. De vorige delen heb ik nooit gespeeld, maar ik snap de charme zeker. Zo af en toe even een potje is erg verslavend en elke dag kijk ik of er nieuwe items zijn die kan gebruiken. Dikke pret!!