Thousand Arms (1999)

PlayStation

Ontwikkeld door Red
Uitgegeven door Atlus

Jij bent Meis Triumph, laatste telg van een prominente familie van 'Spirit Blacksmiths'. Als je dorp dreigt te worden aangevallen door de 'Dark Acolytes', besluit je vader iedereen te evacueren in plaats van het dorp te beschermen. Noodgedwongen moet Meis vluchten naar de nabij gelegen stad Boyzby, waar hij Sodina ontmoet. Net wat je nodig hebt, want om een succesvol 'Spirit Sword' te smeden, heb je de liefde van een (of meerdere), mooie vrouw(en) nodig!

Mega lollige japanse RPG, om mee te beginnen een wiki quote;
...could probably be best described as a "romantic comedy RPG", perhaps even "harem comedy".

Half RPG, half dating-sim en compleet melige onschuldig oversexte komedie.
Het begin is al briljant, Meis loopt door een onguure storm, je hoort zijn maag en hemzelf klagen en in flashbacks tijdens het gescheld wordt zijn tocht duidelijk. Het begint met Meis babe-verslaafde vader die besluit dat het relaxter is te vluchten dan hun land te verdedigen, make love not war, In je study kan je de geschiedenis van de Triumph family lezen, Triumph I; To forge a sword, a great blacksmith should love it as his woman, Triumph II; To forge a sword, a great blacksmith should love it with his woman, Triumph III; A great blacksmith should love lotsa women to forge a sword. Daarna weer gescheld, Stupid peasants, mumble, grumble en een flash van Meis tijdens zijn vlucht, als hij een mooi meisje in de problemen spot, als hij zijn hulp aanbiedt, komt het halve dorp op hem afgestormd,Ya gotta help us, too, maar ik kan blijven doorgaan, eerste uur van het spel is geniaal, voice acting, alles.

Hier de intro en hier je aankomst in de 1ste stad.

Battle systeem is eigenlijk erg simpel en resulteert in af en toe X of O drukken, maar je zelfgemaakte wapens en je chick als je back-up maken het leuk genoeg. Dungeons soms eentonig, maar de melige intermezzo's maken ze verslavend, wereld mischien iets té groot (te ver lopen in het begin en veel encounters), maar de hele storyline en presentatie maken alles wederom meer dan goed. Komt ook gewoon langzaam op gang het battle en explore gedeelte, maar daardoor eigenlijk erg leuk opgebouwd hoe de hele game zich ontvouwt.

Het Dating gedeelte is ook briljant, je kunt je babes kadootjes geven, mini-games met ze spelen (koken, memory, etc.), of uitstapjes, een echte date. Nadat je het restaurant hebt gekozen, volgt de onvermijdelijke praat-sessie na het eten, je kijkt haar in de ogen en ze vraagt je; Do you really like my cooking, meis?, antwoord mogelijkheden; A Of course, you're a great chef!, B Of course, everything tastes good, made with love (wink, wink), C Why do you think we're at a restaurant?. Zooo verleidelijk soms...

Nooit in Europa uitgebracht , samen met Earthbound (Snes) de grappigste RPG die ik ken, erg groot ook, 2 cd's, 120 uur -> 4,5*