Darkwatch (2005)

PlayStation 2 / Xbox
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door High Moon
Uitgegeven door Capcom en Ubisoft

De Darkwatch is een mysterieuze sekte die de mensheid beschermt tegen het kwaad sinds het begin der tijd. Hun nieuwste en dodelijkste agent is Jericho Cross, een 'outlaw', een revolverheld die bij hen is gekomen door een ongelukkige ontmoeting met een Vampier Lord. Zijn enige kans om zijn menselijkheid terug te krijgen is te jagen op deze Vampier Lord. Om een monster te verslaan moet je een monster worden om jezelf en het Westen te redden van eeuwige verdoemenis...

Wat was dit een heerlijke game! Je moet vooral veel schieten in deze game, en soms ook eens schieten terwijl je met je paard aan het rijden bent. Je moet veel verschillende soorten vijanden verslaan, maar er zijn wel redelijk weinig eindbazen te verslaan in deze vette shooter! Er is ook een ruim aanbod aan wapens in deze game trouwens. Kortom: ben je een fan van hersenloze shooters, dan mag deze niet in je collectie ontbreken!
Cijfer: 4,5/5!

Wassup ! schreef:
Cijfer: 4,5/5!

Daar geef ik je 100 % gelijk in.

JohnWilliams schreef:

Daar geef ik je 100 % gelijk in.
Thanks!

avatar van 7higer7
cool spel

Vond het een leuk spel om te spelen, maar het wilde westen is toch niet zo mijn ding. Maar de actie in dit spel is aardig.
Vond vooral leuk om op het dak van de rijdende trein te vechten tegen de opgestane doden...(was wel een tof introfilmpje).
Ook vond ik het wel aardig dat je vanaf je zombie-paard kon schieten en
in alle standen voorwaarsts achterwaarts aan de zijkanten van je paard hangen....leuk gewoon.
Leuk en goed spel, maar geen uitblinker naar mijn smaak.
3,0 sterren is wel goed voor deze aangezien de fun.

avatar van Mega Man
Vraagje: Een tijd geleden zag ik deze game bij een vriend op de Xbox. Later kocht ik 'm voor de PS2 en zag dat de grote maps niet aanwezig waren in multiplayer. Eén daar van was een treinrails waarbij je ook in voertuigjes kon zitten a lá Halo. Moeten deze maps vrijgespeeld worden gedurende het spelen of zijn ze er bij de PS2 versie uitgehaald?

Dr. Salvador
Erg vette shooter!.
Het knalde heerlijk weg, en vooral het level overdag in de woestijn was erg origineel!. Je was heel kwetsbaar, en het was heel gevaarlijk.

Verder prima game, en met zijn 2en was het nog leuker!.
Het werd tegen het einde wel een beetje eentonig, maar plezier heb ik zeker met deze game gehad.

De cowboy muziek paste goed bij de sfeer, en het was leuk. En de game zag er ook goed uit.

De rij levels met het paard waren ook erg leuk, maar de buggy was heel erg log te besturen.

Humor zat ook in de game, en dat vind ik altijd wel leuk. En de vijanden waren ook erg vet. Vooral die dikke zombie bandieten waren geweldig!.
Blood en gore ontbrak ook niet, en naakt zat er ook in!

Met zijn 2en lag ik soms dubbel van het lachen, plezier ten top. Maar soms werd het schieten eentonig, en kreeg je kramp in de handen.

Erg vette shooter, wel hoor!

3,5 / 5,0!

avatar van TonyTHorror
Gave shooter inderdaad,

Heeft heel wat weg van Van helsing zo op het eerste gezicht. De actie is strak, het concept nog beter. Heerlijke donkere grauwe sfeer met een stoer hoofdpersonage en genoeg guns om je uren mee te vermaken. Hordes vijanden die je als slachtvee tegemoet komen (krijgt meteen weer zin in painkiller) dat is iets wat nooit gaat vervelen.

De graphics zijn best aardig, het level design niet spectaculair evenals het verdere creature design, allemaal zeer behoorlijk maar niet echt bewonderingswaardig verder. Heerlijke tussendoorse shooter die weinig fout doet maar ook geen echt rare sprongen maakt, wat een gemiste kans is. 3.5*