Inviyya (2021)

Commodore Amiga
Flight / Shooter

Ontwikkeld door Tigerskunk
Uitgegeven door Tigerskunk en poly.play

Neem het, in deze ode aan de klassieke shmups, op tegen een overweldigend alien invasieleger, met niets anders dan je oude vertrouwde ruimtejager. Knal je een baan door de zeven verschillende organische niveaus, elk met eigen vijanden en bazen. En vergeet niet je wapens te upgraden, om een kans te maken tegen het alsmaar ontwikkelende alien gespuis.

Ben bezig met mijn top 10 van 2021 lijstje en ik dacht dat deze nog niet eens op de site stond. Dus wel! Dank Squall Lionheart!

Dan deze game, heb deze game fysiek in huis, een boxed cd32 versie met allerlei extra goodies. Game is verder awesome en gelukkig niet te makkelijk en niet te moeilijk. Muziek is ook geniaal in deze game. Heb deze game dit jaar met veel plezier uitgespeeld en ik speel hem nog af en toe. Beste Amiga release van het jaar.

Edit: muziek in de demo die op deze pagina staat is niet de muziek van lvl1 in de final game. hier een longplay: Inviyya Longplay (Amiga) [QHD] - YouTube

Ja de game is kort, in 15 minuten kan je het uitspelen.

Spijtig dat we de amiga in de jaren 80/90 allen hebben helpen kapot copieren. Was zo een fantastisch machien.

Dat gekopieer speelde zeker een rol maar Commodore heeft er ook een potje van gemaakt begin jaren 90. Zijn wel wat leuke docu’s over.