Final Fantasy III (2006)

Apple iOS / Mobile / Nintendo DS / PC / PlayStation Portable

Ontwikkeld door Square Enix en Matrix
Uitgegeven door Square Enix

Deze Final Fantasy is een remake van de originele versie die oorspronkelijk verscheen op de NES. Je moet als speler de wereld redden van ondergang en de balans tussen duisternis en licht weer terugbrengen door op zoek te gaan naar de kristallen van het licht. De game heeft naast een flinke oppoetsbeurt een nieuwe intro, aangepaste verhaalelementen en een touch-screen interface gekregen.

een heerlijk spel, dit is mijn allereerste final fantasy die ik gespeeld heb. mijn moeder speelt het al jaren dus heb wel veel gezien nu dacht ik. ik probeer het zelf ook. en het bevalt me prima een echte aanrader...

avatar van Waste Management
Zeker een heerlijk spel en is ook de eerste Final Fantasy die ik gespeeld heb (heb hem nog niet uitgespeeld).
Het is een te gekke spel met uidagingen met krachten en prachtige muziekjes. Tis echt een aanrader

Ik geef hem een 4,5

avatar van Onderhond
Magnifieke update van het origineel.

Visueel prachtig verbeterd (wat men niet uit zo'n DSje kan persen), voor de eerste keer ook een spel waar ik de muziek liever aan liet staan.

Verder veel geklooi met al die jobs, erg leuk al maakt het het spel soms wel héél moeilijk (als je een heel team van job laat wisselen bijv.). De strafpunten bij het wisselen van jobs hadden wat mij betreft ook niet gehoeven.

Verder weinig te klagen, behalve dan de extras die enkel via dat wireless gedoe te vinden zijn. Jammer dat zo een deel van het spel gelocked blijft voor mensen die daar geen toegang tot hebben.

Maar los daarvan geniale update, sinds lange tijd weer eens kunnen genieten van een FF en meteen ook de FFIV remake aangeschaft (die nog een niveautje beter is dan deze zelfs).

4.5* en een uitgebreide review