Golden Sun (2001)

Alternatieve titel: Ougon no Taiyou: Hiraki Kareshi Fuuin

Game Boy Advance / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Camelot

Isaac woont in de Vale, een stad op het eiland Angara. Hij is een Adept, wat betekend dat hij geoefend is in Psynergy, een techniek waardoor je objecten kunt bewegen zonder ze aan te raken. Op een dag breekt er storm uit, waardoor Isaac gedwongen wordt zichzelf in veiligheid te brengen. De storm blijkt een gevolg te zijn van het uit evenwicht brengen van de balans van de wereld. Dit is het werk van vijandige Mages en Isaac moet proberen het evenwicht te herstellen en de rivalen te stoppen.

avatar van Tsjo-Wi
Mijn favoriete GBA game
Fantastische RPG, met een prachtige wereld en de beste soundtrack die ik ooit gehoord heb op de Gameboy. De actie is behoorlijk diepgaand, met heel veel magische aanvallen en grote Summons die echt van je schermpje afspatten. Verder is het verhaal ook nog eens top!

5* en een plaats in mijn top 10

Dit spel brengt vele herinneringen bij mij naar boven. Ik heb gelijk maar even de data erbij gepakt via de GBA emulator en ik heb er volgens de data 46 uur en 16 minuten over gedaan. Dus ik was er wel aardig zoet mee.
Het verhaal was echt geweldig, de turn based actie waarin je normale aanvallen kon doen en natuurlijk de Djins die je kon oproepen.

Grafisch zag het er toendertijd erg mooi uit, alleen de muziek zette ik altijd uit. Dus daar kan ik geen oordeel over vellen.

Volgens mij was dit ook mijn eerste JRPG en ik heb er zeker geen spijt van. Alleen jammer dat ik het vervolg nooit heb gespeeld.

4, 5 Sterren.

avatar van Waste Management
Blijft een fantastische spel, de opvolger ''The Lost Age'' ook trouwens. En beide games bevatten goede verhaallijnen en een mooi en originele soundtrack, wat de games een prachtige sfeer geeft.