Golden Sun (2001)
Alternatieve titel: Ougon no Taiyou: Hiraki Kareshi Fuuin
Game Boy Advance / Nintendo Wii U / Nintendo Switch
RPG
single player / multi player
Ontwikkeld door Camelot
Uitgegeven door Nintendo
Isaac woont in de Vale, een stad op het eiland Angara. Hij is een Adept, wat betekend dat hij geoefend is in Psynergy, een techniek waardoor je objecten kunt bewegen zonder ze aan te raken. Op een dag breekt er storm uit, waardoor Isaac gedwongen wordt zichzelf in veiligheid te brengen. De storm blijkt een gevolg te zijn van het uit evenwicht brengen van de balans van de wereld. Dit is het werk van vijandige Mages en Isaac moet proberen het evenwicht te herstellen en de rivalen te stoppen.
- nummer 39 in de top 250
Fantastische RPG, met een prachtige wereld en de beste soundtrack die ik ooit gehoord heb op de Gameboy. De actie is behoorlijk diepgaand, met heel veel magische aanvallen en grote Summons die echt van je schermpje afspatten. Verder is het verhaal ook nog eens top!
5* en een plaats in mijn top 10
De gameplay is geweldig . 5 sterren
Maar ik heb tot nu toe ook weinig minpuntjes kunnen ontdekken.
Ik ergerde me eigenlijk totaal niet aan de random encounters, ook niet op het einde, omdat ik wist dat dat er nog een vervolg kwam.
Verder toffe, en grappige, personages. Coole dialogen en een mss standaard maar voor mij een tof verhaal.
fantastische graphics voor een GBA en goeie verhaallijn.
4.0
Voor Golden Sun geef ik hem een 4,5
@ Wildsurf .. over deze game kun je redelijk lang doen hoor. Probeer maar eens zonder gids alle djinns te vinden en alle puzzels van Djinn Island op te lossen.. En dan ook nog goed levelen en dan ben je toch een heel stuk verder
djinn island? is er geen andere benaming voor want anders heb ik nu is geen flauw benul over welk je het hebt
Crossbone Island is the biggest, if not the only, side-quest in the GBA game Golden Sun. The Island has got a cave, with several levels. Each level has got a couple of puzzle-elements in it, some can be quite hard. There are some tough enemies here too, and if you complete the whole cave, you will fight Deadbeard, the toughest enemy in the game. Also, on the whole Island there are no random encounters at all.
First, go to Suhalla. Enter the desert south of it, the one with all the
whirlwinds. Follow the normal path until you see a big red tornado to your right. A little south of this spot, use Reveal. You should see some footprints in the sand, leading to a hidden log. Jump over the log, and follow the path.You’ll come past the Djinni Flash too. Enter the cave behind Flash, and follow it to the exit. You’re now next to that big red tornado. Step in it, and wait a few seconds. The tornado will take you away to the Island. To get off, simply step in the tornado again, and wait. You’ll be taken back to Suhalla.
Dit spel zal ik echt nooit meer vergeten, we speelden het allemaal in de pauzes op school.
Hoezo spraken de characters je niet aan? Was het misschien omdat het deze keer voornamelijk normale mensen waren zonder staarten of belachelijke kleren en dat er geen dieren als character waren ?
Dat ( ), en omdat het gewoon niet zulke uitgesproken karakters zijn. Van mij hoeft het allemaal niet over-the-top hoor, maar ook weer niet zo saai als hier.
Het spetterende vuurwerk tijdens de gevechten, hoe kon dat nou op een Gba, ik snap het nog steeds niet. De afwisselende locaties, geweldige soundtrack, ijzersterke gameplay. GoldenSun heeft het allemaal!
Het verhaal was echt geweldig, de turn based actie waarin je normale aanvallen kon doen en natuurlijk de Djins die je kon oproepen.
Grafisch zag het er toendertijd erg mooi uit, alleen de muziek zette ik altijd uit. Dus daar kan ik geen oordeel over vellen.
Volgens mij was dit ook mijn eerste JRPG en ik heb er zeker geen spijt van. Alleen jammer dat ik het vervolg nooit heb gespeeld.
4, 5 Sterren.
Grafisch zag het er toendertijd erg mooi uit, alleen de muziek zette ik altijd uit. Dus daar kan ik geen oordeel over vellen.
Zonde man. Wat de makers qua soundtrack verricht hebben is misschien nog wel het knapste. Golden Sun heeft namelijk echt één van de mooiste soundtracks die ik ooit gehoord heb bij een rpg, en dat zegt heel wat aangezien de GBA nou niet meteen bekend staat om zijn goede geluidskwaliteit.
Maar goed, het begin liep al echt lekker en heb me nu in de world map getraind tot level zes, das zeker genoeg om naar het eerste stadje VAULT te trekken?
waar het nu is geen idee