Golden Sun (2001)

Alternatieve titel: Ougon no Taiyou: Hiraki Kareshi Fuuin

Game Boy Advance / Nintendo Wii U / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Camelot

Isaac woont in de Vale, een stad op het eiland Angara. Hij is een Adept, wat betekend dat hij geoefend is in Psynergy, een techniek waardoor je objecten kunt bewegen zonder ze aan te raken. Op een dag breekt er storm uit, waardoor Isaac gedwongen wordt zichzelf in veiligheid te brengen. De storm blijkt een gevolg te zijn van het uit evenwicht brengen van de balans van de wereld. Dit is het werk van vijandige Mages en Isaac moet proberen het evenwicht te herstellen en de rivalen te stoppen.

avatar van creepy_one
Wonder boven wonder heb ik het spel weer gevonden
Ik ben er heel blij mee

avatar van creepy_one
Nu nog de oplader van de ds.....

avatar van Oortrommel
Dit was (en is) voor mij dé handheld game aller tijden. Ik durf wel te stellen dat Golden Sun op de GBA een completere, intensere en aantrekkelijkere spelervaring aanbood dan de meeste RPG's die rond die tijd uitkwamen, op welk platform dan ook.

Ik heb hier echt een honderdtal uren in gestopt in totaal, kende de game van binnen en van buiten (Random Number Generator voor 100% special drops, anyone? ) en heb hier niets dan positieve herinneringen aan. Dit is voor mij een schoolvoorbeeld van hoe een game moet zijn: uitdagend, pakkend en origineel.

avatar van Waste Management
Blijft een fantastische spel, de opvolger ''The Lost Age'' ook trouwens. En beide games bevatten goede verhaallijnen en een mooi en originele soundtrack, wat de games een prachtige sfeer geeft.