BeamNG.drive (2015)

Simulation / Racing

Ontwikkeld door BeamNG
Uitgegeven door BeamNG

In BeamNG.drive wordt het besturen van voertuigen gesimuleerd. Naast een ontwerpmodus voor circuits bevat de game verschillende missies en scenario's waaronder politieachtervolgingen, offroad uitdagingen, dragraces, tijdritten en het uitvoeren van een lijndienst op een bus. De nadruk ligt op geavanceerde fysica die een levensechte simulatie van rijdynamiek en botsingen tussen verschillende voertuigen mogelijk maakt.

avatar van JonnieBrasco
Game die wordt geroemd om zijn geavanceerde physics, en de physics zijn dan ook heel herkenbaar als uitgangspunt in de gameplay. Erom heen zijn tal van spelmodi, missies, races en voertuigen ontwikkeld. Na een paar uren spelen is de eerste indruk dat de ideeën en mogelijkheden onbeperkt lijken. Bedenk maar iets wat je met een voertuig zou willen doen, en het kan in deze game.

Wat me voorlopig weerhoudt van een 4,0* is dat de game niet heel vlotjes laadt en doorklikt tussen de spelletjes door en het renderen van de landschappen initieel ook steeds wat tijd nodig heeft (en dat ligt volgens mij niet aan mijn hardware).