Spider-Man 2 (2023)

PlayStation 5

Ontwikkeld door Insomniac

De Spider-mannen Peter Parker en Miles Morales staan voor de ultieme uitdaging als ze niet alleen de stad, maar ook elkaar en hun naasten moeten redden van de monsterlijke Venom en de nieuwe symbiootdreiging. Verken het uitgebreide New York van Marvel met nog snellere webslinger-actie en de compleet nieuwe webvleugels. Schakel razendsnel tussen Peter en Miles en ervaar verschillende verhaallijnen, epische nieuwe vaardigheden en geavanceerde uitrustingen. Gebruik de symbiootvaardigheden van Peter en de explosieve bio-elektrische krachten van Miles in de strijd tegen nieuwe en iconische Marvel-superschurken, waaronder een nieuwe versie van Venom, de meedogenloze Kraven the Hunter, de opvliegende Lizard en nog meer slechteriken.

Bij Spider-Man:

Ontwikkelaar bevestigt per ongeluk mogelijke releaseperiode Spider-Man 2 | Nieuws | Gamer.nl

Deel 2 lijkt wel eens laat in 2023 uit te komen.

Zou mooi zijn, ben nu met deel 1 bezig. Prima timing.

Prequel comic voor deze game is nu gratis te lezen!

- read.marvel.com

avatar van Noah
Gameplay reveal

Oh boy dit gaat het beste spel van het jaar worden!

Mixed feelings over de beelden.

Heel vet:
Je eigen web schieten en erover heen kunnen lopen voor stealth.
De nieuwe moves waarmee je hele groepen tegelijk kan slopen
Switchen tussen Peter en Miles
Nieuw gebied (Queens)
Activiteiten op het water

Maar, ook jammer:
De vernieuwing zie ik niet echt. Weer New York, het zal voor 80 procent een bekende map zijn
Meer van hetzelfde (is niet perse een groot probleem, maar toch)
Grafisch niet veel mooier dan Miles Morales zover ik dit kan beoordelen
Waar blijft de release-datum????

Maar het gaat sowieso een day one aankoop voor mij worden en dat doe ik tegenwoordig niet bij al te veel games meer.

Manny Calavera schreef:

Weer New York, het zal voor 80 procent een bekende map zijn

Ik ken New York niet heel goed, maar volgens een IGN USA podcast speelt het zich veel meer af in Queens, waar de eerste 2 delen vooral Manhattan aandeden. Da's natuurlijk nog altijd een stedelijke omgeving en ook nog steeds New York, maar wellicht niet een bekende map

centurion81 schreef:

Ik hoop het. Manhattan + Queens is prima, maar hopelijk dan wel veel in Queens. Hoe enorm vet slingeren door Manhattan ook is, ik heb het al 2x gedaan.

Kaart Spider-Man 2 twee keer zo groot als vorige games | Gamer.nl

Manhattan + Queens + Brooklyn. Oftewel, alles ten oosten van Manhattan erbij. Da's wel een hele leuke aanvulling hoor.

Oehhh, 20 oktober. Dit wordt mijn grote najaarsgame.

Hele toffe nieuwe beelden deze week gezien zeg.

Het zal denk ik erg zijn voor de fans van deel 1 en Miles Morales, maar dit gaat zo krankzinnig gaaf worden. Met Queens en Brooklyn heb je ook bijna een verdubbelde map, heel nice.

Marvel’s Spider-Man 2 bevat drie grafische modi, elk met ray tracing - Gaming - Nieuws - Tweakers

Ja nog een maandje geduld, kijk hier ook heel erg naar uit, net op tijd een ps5 weten te scoren in de sale 2 weken terug. Misschien ter voorbereiding deel 1 en eventueel Miles Morales weer ff opnieuw doorlopen als ik de tijd ertussen vind. Komen weer zoveel titels uit, inclusief nog alles wat ik in 2021/22 gemist heb op de ps5 dat ik voorlopig nog wel ff bezig ben. Maar deze haal ik waarschijnlijk wel op release. Ben wel benieuwd hoe die story gaat zijn in deze game, maar met een anti hero als Venom erin moet dat wel ontzettend bruut gaan worden.

De review-embargo verloopt morgen, dus ben echt enorm benieuwd naar de reviews. Moet toch gek lopen als dit geen hele hoge cijfers krijgt, tenzij het buggy as hell is maar dat lijkt me niet. Het zal de orginaliteitsprijs niet winnen maar damn wat kijk ik naar komend weekend uit om weer te kunnen slingeren door New York.

En er is weer een mooie inruilactie voor Spider-Man 2 bij Game Mania: Just a moment... - gamemania.nl mooie manier om weer wat geld te besparen. Blijft waarschijnlijk dit weekend nog wel ff in het plastic zitten want ben nog te druk bezig met Lies of P en de Cyberpunk: Phantom Liberty dlc.

Ja had niet anders verwacht ook. Zag aan de eerste trailer al dat dit wel goed ging komen. Dit zal wel zo'n beetje de ultieme superhero game gaan worden waarschijnlijk. Precies het popcorn vermaak waar ik aan toe ga zijn na het ontiegelijk ontelbaar vaak vloeken en tieren in Lies of P. Echt een insane game jaar dit. Ik kan het echt niet meer bij gamen gewoon zoveel als dat er uitkomt.

Goede cijfers idd. Ik ben echter geen fan van superhelden, althans de meeste Sla deze dus over, maar voor diegene die ernaar uitkijken, enjoy!

-marco- schreef:
Ik ben echter geen fan van superhelden

Super Mario Is eigenlijk ook een superheld (Wonder gaat een GOTY worden Marco..)

Waw. 10-15u lees je en zie je dan. Weer een mooie DLC voor het origineel net als Miles Morales!

Nee grapje. Ik vind de Spiderman reeks er echt geweldig uitzien en samen met de Arkham en de Infamous spellen het beste wat er is op het vlak van Superhelden dingen. Ik weet dat de eerste op PC is en wellicht degelijk draait. Maar deze staan wel onder het kopje 'reden voor een PS5' aan te schaffen ooit moet ik zeggen.

...en overigens vind ik 10-15u vaak ook wel weer genoeg qua gameplay. Ik houd van lange RPG'S of Open World games maar eh...ik heb Assassins Creed Valhalla dit jaar bvb al uitgezet omdat ik geen zin had in 120u in de Goty rond te dolen. En ook Pathfinder Kingmaker, hoe goed die ook is, loopt na 10u weer een beetje hetzelfde lot te ondergaan. Ik heb al hopen dingen gedaan maar zit nog niet door Act 1...

10-15?

Eerder 20-25 uur.

How long is Marvel's Spider-Man 2? | HowLongToBeat

Net als deel 1.

Miles Morales was gewoon een soort DLC, die duurde maar 10 uur.

Mwa de reviews varieren. Het was wat schertsend bedoeld omdat er een tweetal waren die gewag maakten van een 15tal uur. Ik houd er over het algemeen sowieso niet veel rekening mee (lees ik ben ERG traag) maar dan nog hangt het wel van je speelstijl af en wat je qua sidecontent etc doet.

10-15 vind ik wel ok.

20-25 vind ik ook zeer zeker te behappen.

Het ziet er in ieder geval grafisch bij de meest indrukwekkende games uit op de huidige gen en als het net zo goed speelt als 1 (enkel bij een kameraad gedaan) dan moet ik toch eens een gaatje vinden in mijn budget voor een PS5. (Switch 2 blijft Prio).

Alles heel mooi en wel maar nu schijnen die side missies weer niet heel erg goed of toch weer vervelend te zijn. Waarom is dat nu toch steeds weer het ondergeschoven kindje? maar ja ik heb geen Ps5 dus ik kan het niet beoordelen.

avatar van Noah
Banjo schreef:
Oh god, als die vervelende Screwball missies maar niet terug zijn. Dat was bij het origineel zo'n pain in the ass.

Banjo schreef:

Ik zie de sidemissions ook echt als optioneel. Ik ga geen duiven vangen of 1000 crimes eindigen. Wel de verhalende sidemission, die waren in de vorige games best funny.

Sommige mensen willen een game graag 100 uur spelen, kwantiteit. Ik ga altijd voor kwaliteit, liever 20 hele dikke uren met toffe content.

Heb de game gesealed op m'n bureau liggen. Heb alleen met mezelf de regel afgesproken dat eerdere games die zijn uitgekomen laatst waar ik mee gestart ben eerst uitgespeeld moeten worden. Heb wel ontzettend veel zin om hier aan te gaan beginnen.

Wat ongelofelijk vet zeg, gebaseerd op een uur spelen dan althans. Daarna helaas verplichten.

Denk dat de interactie tussen Peter en Miles heel boeiend en tof gaat worden.

avatar van Eraser2
Ik ga toch nog even wachten met de aanschaf. Moet er even weer frisse zin in krijgen na het onlangs nog volledig doorlopen van deel 1. Grafisch oogt het weer prachtig maar ik merkte dat de gevatte opmerkingen van Peter en Miles me een beetje op de zenuwen begonnen te werken toen ik de beelden bekeek. Ik heb toch nog een fikse Ps5 backlog dus kan wel even wachten nog.

Eraser2 schreef:

Verstandig, het is gewoon precies deel 1 of MM, maar dan mooier en uitgebreider.

Ik heb vorig jaar MM gespeeld (mijn eerste PS5 game) en daarna deel 1 gekocht, toen voelde het al als een herhaling, maar wel een hele toffe. Maar ik ben nu een maand of 10 verder en dan is de zin er weer helemaal om in deze wereld te duiken.

Ik heb het ook met Last of Us. Deel 1 gespeeld, deel 2 komt ook wel maar die speel ik wel met een pauze tussen de games.

Wat een fantastische game zeg. De missie waarin je Kraven the Hunter ontmoet en Martin Li meegenomen ziet worden is echt machtig sterk gedaan. Wat een spektakel. Deze game maakt echt alles waar. Ook emotioneel, het deel met Peter en Harry in hun oude school was ook echt fijn.

Ben nog niet eens zo ver, vermaak me ook prima met weer lekker rondslingeren door een 2x zo grote map waar behoorlijk veel te doen is.

Wel 1 gek dingetje, de game liep vast bij me. Nog nooit meegemaakt bij een PS5 game. Kreeg een foutmelding en de game sloot af. Gelukkig was er autosave en was ik geen voortgang kwijt maar toch, niet zo goed.

Toch weer een geweldige game om te spelen hoor, speelt heerlijk weg ook. De stad is immens groot en zo voelt het ook aan, al vind ik het jammer dat je nog steeds nergens naar binnen kunt. Slingeren blijft fantastisch om te doen al is het allemaal met een derde deel inmiddels niets nieuws meer onder de zon. Het verhaal vind ik echt heel vet en van een bad guy als Kraven The Hunter, (het gedeelte van de storyline waar ik nu nog in zit) komt echt een enorme dreiging vanaf. Heel vet hoe ze hem hebben neergezet, echt een gevaarlijke man dit. Qua grafisch zie ik niet ontzettend veel verschil met deel 1 en 2, misschien een klein beetje de details in gezichten van characters, maar misschien heb ik er niet echt het oog voor. Een game als deze spelen is voor mij hetzelfde als een leuke Marvel film kijken. Af en toe heb je daar gewoon echt ff behoefte aan.

Geen andere ervaringen van spelers nu? Ik vind de windsuit ook een heerlijke gadget. Uiteraard is webslingeren het meest Spidy, maar dat vliegen gaat ook echt subliem.

Echt ongelofelijk bruut dit. Ik vind die Kraven the Hunter ook een engerd haha.

Dikke kans dat dit mijn nr 1 van het jaar gaat worden.