menu

Stellar Blade (2024)

mijn stem
4,25 (2)
2 stemmen

PlayStation 5
Action
single player

Ontwikkeld door Shift Up
Uitgegeven door Sony

Voorkom het uitsterven van de mensheid in een verhaal met veel actie. De mensheid staat op de rand van de afgrond en alleen vlijmscherpe actie kan haar van de ondergang redden. De aarde is verwoest door krachtige, kwaadwaardige wezens. De mensheid is gedecimeerd en de overlevenden zijn gevlucht naar een kolonie in de ruimte. Paratrooper Eve reist van de kolonie naar de troosteloze overblijfselen van onze planeet met één missie: ze moet de aarde heroveren op de NA:tives, de wezens die verantwoordelijk zijn voor de totale vernietiging ervan. Alleen zo kan de toekomst van de mensheid worden veiliggesteld. Eve gaat het gevecht aan met de NA:tives en verkent de overblijfselen van de menselijke beschaving in een poging het mysterieuze verleden te ontrafelen. Al snel komt ze erachter dat haar missie allesbehalve makkelijk zal zijn. Uiteindelijk blijkt niets te zijn wat het lijkt...

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=29eSaiO2lC4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Ik dacht eerst dat we met een Bayonetta game te maken hadden toen de trailer startte

centurion81 schreef:
Ik dacht eerst dat we met een Bayonetta game te maken hadden toen de trailer startte


Heb gelijk een trailer bekeken ervan. En had qua look inderdaad wel wat weg van Bayonetta. Ook in hoeverre ik in bepaalde trailers kon opmaken heb je een soort Metal Gear : Rising block systeem.

Mijn interesse is gewekt, one to watch.

avatar van Sinner
Ik weet niet of ik er meteen Bayonetta erop zou plakken - daar is de dame nou net wat te lieftallig voor, Maar verdorie - het (en ze) ziet er wel prachtig uit zo op het eerste gezicht - en de gameplay heeft natuurlijk wel wat weg van voorgaande game maar ook van een Devil May Cry. Voorlopig een PS5 titel, maar goed, ik kan me voorstellen dat deze ook wel de weg naar de PC zal vinden ter zijner tijd. Alleszins vermoed ik dat het wel een van de mooist uitziende games uit 2024 zou kunnen zijn.

avatar van TonyTHorror
4,5
geplaatst:
Dit had de industrie weer nodig. Ik zie al jaren titels langskomen die mij qua setting, gameplay & look enorm aanspreken, maar vervolgens wéér ''soulslike'' (ugh....) zijn met geen optie om het als normaal genietbare game te spelen. Stellar Blade breekt hopelijk een lans voor toekomstige ontwikkelaars - het zit de gamers die genieten van zelfpijniging namelijk niet in de weg én je pakt er een extra doelgroep bij. Ik heb in ieder geval enorm van de story mode genoten, vloeiende combat, ijzersterke soundtrack en uuuh.. leuke outfits enzo. Fijn dat ze gewoon ordinair durven te zijn! Als Dragon's Dogma II niet van dit jaar was, dan was dit mijn absolute GOTY geworden.

avatar van Fonzzz002
4,0
Fonzzz002 (crew)
geplaatst:
Gameplay van Star Wars Jedi,
feel van Nier Automata.


Soortgelijk als Star Wars Jedi is Stellar Blade een game die geïnspireerd is door From Software games, maar het is toegankelijker voor wie niet al teveel stres wilt ervaren. Er is de mogelijkheid om het op Story mode te doen en het vraagt, met uitzondering van een paar pittige boss battles, niet al teveel moeite op Normal mode.

Het vechten zit tussen de combo-heavy Devil May Cry en het simplistische Dark Souls in. Er zijn combo’s, parry’s, perfect dodges en sterke special attacks, maar deze moet je uitvoeren tegen glass canons die binnen no time je health eraf timmeren. EVE is prettig om te besturen en er zit veel variatie in de vijanden die ze tegenkomt. Met name de boss battles zijn retegoed en wilde ik daarom ook persé halen zonder revive items te gebruiken. Iedere aanval perfect parryen, dodgen en de juiste tegenreacties vinden is heel satisfying.

Het verhaal zit aardig in elkaar. Begint heel soortgelijk als Nier Automata, maar waar ik ronduit een hekel had aan waar Nier heenging kwam Stellar Blade met een interessante twist waarbij ik ten oprechte niet goed kon zeggen wat een goede oplossing zou zijn. Naast het hoofdverhaal zitten er ook een paar interessante zijpersonages bij, met als hoogtepunt de bijzondere relatie van de zingende android Enya.

De wereld bestaat uit meerdere semi open-world gebieden waarin allerlei bonus missies te doen zijn of nuttige collectables verstopt zitten. Het verbaasde me hoeveel je eigenlijk kon overslaan, mits je alleen de hoofdmissies doet. Het voordeel aan deze optionele missies is dat het leuk was om zoveel mogelijk sidequests te activeren, zodat er prettig veel te doen was in de gebieden waar je naartoe gaat. Het nadeel is dat er redelijk wat gebieden zijn waar niets te beleven valt tenzij je eerst de sidequest ervoor activeert, wat mij demotiveerde om gebieden op eigen haggie te verkennen. Dit zorgde er echter ook voor dat er goede power ups of gear was die ik niet vond ivm dat ze in een optioneel gebied zaten waar geen quest voor zijn.

Persoonlijk raad ik af om alle sidequests te doen, maar ik raad ook af om er geen te doen. Er zijn sidequests met interessante storylines, gave boss gevechten of waarin je nieuwe gebieden verkend. Er zijn echter ook een booeeel quests die bestaan uit saaie backtracking, fetch-quests of wat standaard enemies meerdere keren verslaan. Miss is de optimale manier om het te spelen met een guide voor de goede sidequests.

Nu bezig met New Game+ op Hard Mode en er zitten een paar geinige snufjes bij. Er is bv sterkere gear dan in een normale playthrough en de speciale aanvallen krijgen ieder sterkere varianten. Dit maakt New Game+ net wat interessanter dan simpelweg met een uitgebreide moveset alles opnieuw doen.

4*

geplaatst:
TonyTHorror schreef:
Dit had de industrie weer nodig. Ik zie al jaren titels langskomen die mij qua setting, gameplay & look enorm aanspreken, maar vervolgens wéér ''soulslike'' (ugh....) zijn met geen optie om het als normaal genietbare game te spelen. Stellar Blade breekt hopelijk een lans voor toekomstige ontwikkelaars - het zit de gamers die genieten van zelfpijniging namelijk niet in de weg én je pakt er een extra doelgroep bij. Ik heb in ieder geval enorm van de story mode genoten, vloeiende combat, ijzersterke soundtrack en uuuh.. leuke outfits enzo. Fijn dat ze gewoon ordinair durven te zijn! Als Dragon's Dogma II niet van dit jaar was, dan was dit mijn absolute GOTY geworden.


Snap wel wat je bedoelt met 'weer een soulslike', maar bedoel je daarmee ook dat deze game niet moeilijk is? Zijn er meerdere moeilijkheidsgraden? Dat NIER-sausje had ik al wel opgemerkt (zeker ook door de muziek bij deze game), maar ik had in mijn hoofd dat er ook zeker Soulslike-invloeden bij kwamen kijken.

geplaatst:
Late to the party maar ik ga hier eens aan beginnen. De laatste tijd niet into al die moeilijke soulslikes en ook in Elden Ring wil ik maar nooit écht goed komen. Kijken of dit het dan voor mij is als zomergame. Nier: automata beviel in ieder geval goed. Daar heeft deze game ogenschijnlijk nog het meeste van weg.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.