Stellar Blade (2024)

PlayStation 5

Ontwikkeld door Shift Up
Uitgegeven door Sony

Voorkom het uitsterven van de mensheid in een verhaal met veel actie. De mensheid staat op de rand van de afgrond en alleen vlijmscherpe actie kan haar van de ondergang redden. De aarde is verwoest door krachtige, kwaadwaardige wezens. De mensheid is gedecimeerd en de overlevenden zijn gevlucht naar een kolonie in de ruimte. Paratrooper Eve reist van de kolonie naar de troosteloze overblijfselen van onze planeet met één missie: ze moet de aarde heroveren op de NA:tives, de wezens die verantwoordelijk zijn voor de totale vernietiging ervan. Alleen zo kan de toekomst van de mensheid worden veiliggesteld. Eve gaat het gevecht aan met de NA:tives en verkent de overblijfselen van de menselijke beschaving in een poging het mysterieuze verleden te ontrafelen. Al snel komt ze erachter dat haar missie allesbehalve makkelijk zal zijn. Uiteindelijk blijkt niets te zijn wat het lijkt...

• vanaf vrijdag 26 april te koop voor de PlayStation 5

Ik dacht eerst dat we met een Bayonetta game te maken hadden toen de trailer startte

centurion81 schreef:

Heb gelijk een trailer bekeken ervan. En had qua look inderdaad wel wat weg van Bayonetta. Ook in hoeverre ik in bepaalde trailers kon opmaken heb je een soort Metal Gear : Rising block systeem.

Mijn interesse is gewekt, one to watch.

Ik weet niet of ik er meteen Bayonetta erop zou plakken - daar is de dame nou net wat te lieftallig voor, Maar verdorie - het (en ze) ziet er wel prachtig uit zo op het eerste gezicht - en de gameplay heeft natuurlijk wel wat weg van voorgaande game maar ook van een Devil May Cry. Voorlopig een PS5 titel, maar goed, ik kan me voorstellen dat deze ook wel de weg naar de PC zal vinden ter zijner tijd. Alleszins vermoed ik dat het wel een van de mooist uitziende games uit 2024 zou kunnen zijn.