Saints Row (2022)

Action / Shooter
single player / online

Ontwikkeld door Volition
Uitgegeven door Deep Silver

Welkom in Santo Ileso, een bruisende fictieve stad in het hart van het Amerikaanse zuidwesten. In een van misdaad vergeven wereld, waar wetteloze facties vechten om de macht, onderneemt een groep jonge vrienden hun eigen criminele avontuur waarin ze het proberen te maken door de top te bereiken. Maak kennis met de grootste en beste Saints Row-omgeving ooit gemaakt. De unieke, uitgebreide wereld van Santo Ileso is de setting voor een woeste, overvloedige sandbox vol spannende zijopdrachten, criminele ondernemingen en grote missies, waarin je schietend, rijdend en zwevend in je wingsuit de wereld bestormt.

Vanmorgen een preview bekeken op ACG van deze min of meer soft reboot en die leek redelijk positief. Nu is ACG een van de weinige youtube reviewers die ik ook waardeer en zijn mening op technisch vlak altijd degelijk onderbouwd, maar ook de footage zag er toch best aardig uit.

Ben sowieso wel min of meer fan van het hele overdreven over-the-top Saints Row gebeuren, en dat lijkt men hier toch wel behouden te hebben (hoewel er geen tripjes richting vagevuur meer inzitten).

Dus eigenlijk een titel waar ik ook wel benieuwd naar ben.

Ik kijk hier stiekem ook wel naar uit, ben niet kapot van de hele reeks en latere delen niet allemaal gespeeld, maar dit oogt vermakelijk. Zolang ze maar stoppen met echte flauwekul zoals met dildo's meppen.

Slagen er vooralsnog niet in iets te laten zien wat niet ontzettend deja vu overkomt daarnaast blijven de personages niet geweldig zo op het eerste gezicht en ook niet echt Saints Row zoals we dat kennen dus ik kijk het nog even aan.

Ben erg benieuwd naar de reviews. Ik krijg het vermoeden dat het overal een 7 tot 7,5 zal scoren, maar niet meer dan dat. Leuk, maar eentonig. Dat soort dingen. Denk dat ik de game toch maar pas haal als de helft van de prijs eraf is.

Dit soort spellen sowieso nooit volle mep kopen dat heb ik wel geleerd door de jaren heen even leuk en dan ligt het daar weer.

Confusie schreef:

Hoop eigenlijk dat ze er een Gamepass game van maken. Zou er uitermate geschikt voor zijn.

Nu 50 bij Media Markt voor nu toch maar eentje gereserveerd met het oog op eventuele reviews kan ik er altijd nog vanaf zien.

De ACG review is er matig positief over. De hele media eerder aan de matige kant. Toegegeven ziet het er uiteindelijk ook zo uit. (persoonlijk schat ik de ACG reviews altijd erg hoog in). Al is het ook iets waar ik denkelijk wel wat lol aan kan beleven.

Nu ben ik wel nog steeds van plan hem in huis te halen - maar dat wordt dus wel aan het gekende budget prijsje van 20€.

Zie nu ook de reviews toch twijfelen over die 50 ja eigenlijk wel precies wat je ervan kon verwachten dus.

Definitief niet het beeld is helder ergens hoop je nog op een verrassing maar nee waarschijnlijk gaat dit floppen en spoedig droppen dus we zien wel.

spoedig droppen

Het is inderdaad een titel waarbij je verwacht dat het op Gepigmenteerde vrijdag / Cybermonday al voor een 25 tot 30 euro zal kunnen scoren. Beetje als de Watchdogs serie.

Nu vind ik dat niet zo een probleem - ik ben best bereid een jaartje te wachten tot alle bugs e.d er uit zijn en het optimaal loopt. Het is nou niet net alsof er weinig te gamen valt.

Maar in de basis blijft deze me toch wel leuk lijken - alleen...een overbodige remake als de originele reeks nog steeds veel leuker is.

avatar van legian
Gameranx was in hun before you buy video best teleurgesteld in de game.

Saints Row - Before You Buy

Lees je idd wel vaker - hoewel ook dat wel een beetje afhangt van hoe je er induikt. Ik keek er best naar uit en denk dat ik er wel wat uurtjes plezier uit ga halen, maar had ook niet de indruk dat dit een beter of leuker spel zou zijn of worden dan Saints Row 2 of 3. Of zelfs 4. Die zwaar over-the-top was. Verwacht je dat wel kan ik me inbeelden dat het een teleurstelling is op veel vlakken. Gameranx hun videos vind ik over het algemeen ook best goed te doen.

Ik denk dat ik een beetje hetzelfde effect hiermee ga hebben als met de Watchdogs games als ik die ooit oppik. 'Dit bevalt me veel beter dan ik gedacht had'. Voor een budget prijs natuurlijk. Want nou zijn mijn verwachtingen al helemaal niet meer groots.

avatar van legian
Volgens mij leggen ze het wel goed genuanceerd uit van Gameranx. Het is niet slecht, maar haalt het ook niet bij de voorgaande delen. Nou heb ik zelf helemaal niets met de serie, maar na alle positieve berichten en lyrische reacties ten tijde van de aankondiging en daarna vond ik dit wel opvallend.
Uiteindelijk is een review ook maar een mening natuurlijk.

Vooral het argument dat het allemaal maar slappe excuusjes zijn om in de ene shootout na de andere te belanden gaf voor mij de doorslag sowieso wel redelijk klaar met dat type gameplay geen game die mij op die manier vandaag de dag lang kan boeien dus dit was het duidelijk niet waard op dit moment.

legian schreef:
Uiteindelijk is een review ook maar een mening natuurlijk.

Natuurlijk, maar bvb een Gameranx en ACG vind ik beiden vrij betrouwbaar omdat ze vaak erg genuanceerd zijn. Dus ben ik vaak geneigd om deze twee als meest te vertrouwen.

Maar ook zoals gezegd - ik ben nog altijd van plan om hem op budget prijs uit te halen en ben er dan ook zeker van dat ik er dus wel lol aan zal beleven. Alleen voor 50-60 euro is dat me wat te veel - besteed ik liever de 40 aan de Turtles Cowabunga collectie volgende week en een echte versgebakken pizza...

Volgens de reviews zit het nog propvol bugs. Ik vind dit echt een enorme schande dat uitgevers dit steeds meer als normaal zien. Eigenlijk zou je bijna elke game de eerste maanden niet moeten kopen en pas na een tijdje voor half geld, dan weet je dat je een gefixte game kan spelen. Alleen bedrijven als Nintendo brengen gewoon iets uit dat echt af is.

Ik heb me redelijk verheugd op deze Saints Row, maar ik wacht dus een paar maanden en koop 'm wel dan voor 25 Euro.

Begint zich toch wel echt te ontvouwen tot het volgende debacle van de eeuw, filmpjes die de game tot op het bot kraken vliegen je om de oren momenteel.

Confusie schreef:

Met ook hier weer de kanttekening - sign of the times. Het wordt tot op het bot afgekraakt of de hemel ingeprezen zonder enige nuances. Daarom beperk ik me liever to een ACG of Gameranx dan de meeste nogal hypegevoelige reviews.

Een vriend die zaterdag al zei dat hij hem wellicht in huis ging halen voor de PS5 heeft hem zondag uiteindelijk ook gekocht. Vanmorgen even koffie mee gedaan en als ik dan hoor dat het hartstikke meevalt? En er al veel ergere open world games zijn uitgebracht die ook nog best wel speelbaar waren (want ook het verguisde Cyberpunk heb ik tenslotte met amper een bug volbracht, voor de patches bvb) kwamen we samen toch wel tot de conclusie dat het tegenwoordig meer dan ooit 'much ado about nothing' is.

Veel geschreeuw zonder inhoud. Er zijn vast wel bugs maar zo dramatisch als er vaak gedaan word? Lijkt mij niet, en valt volgens hem alvast erg mee.

Nou ben ik het er wel mee eens dat ik liever een 100% afgewerkt bugvrij product wil, maar hey - dat heb je zelden gehad en zul je nooit meer gaan krijgen want...de graphics moeten steeds beter, de engines steeds sterker, de soundtracks liefst orchestraal en inspelend op wat er op het scherm gebeurt, de karakters interessanter met liefst een heel boek aan verhalen en dialogen en de wereld steeds groter, opener en navenant genre ook realistischer.

Wil je dat zal je jaren beta-testing moeten doen met 20000 man. Dus - product zover mogelijk klaar en speelbaar, luisteren naar feedback en zoveel mogelijk bijpatchen.

Niet zozeer de bugs dat is nog te fixen denk dat het probleem ook erg zit in de personages waar werkelijk niemand enthousiast over was bij de eerste reveal en uiteindelijk ook niemand weg van is.

Game ademt niet meer echt de geest van de voorgaande delen die toch best memorabele personages kende regelmatig opgeleukt door middel van spitsvondig schrijfwerk.

Me destijds best vermaakt met The Third dat gaat deze in geen honderd jaar benaderen laat staan overtreffen.

Over gameranx gesproken deze zet het toch wel aardig uiteen.

Heb ik ook gezien. En idd, het grootste probleem imo is dat het net zoals de Watchdogs reeks een beetje 'bland' overkomt. Saints Row had toch echt wel memorabele karakters en momenten en dat lijkt hier een beetje te ontbreken.

Maar ook daar, vind ik deze net zoals de drie Watchdogs games voor 10-20€ zal ik denkelijk toch wel tot aanschaf overgaan. Vermoed dat ik er toch wel meerdere uren plezier uithaal. Het heeft alleen niet echt haast.

nuf
Afgehaakt na deel 2 maar gezien de ontvangst haak ik niet meer aan

Saints Row ontvangt in november patch met veel bugfixes | Nieuws | Gamer.nl

Nou, het zal tijd worden. Schandalig dat je maanden na release pas een fatsoenlijk eindresultaat kan spelen. Het loont nauwelijks nog om games bij release te kopen, op een paar bedrijven na als Sony, Nintendo, Microsoft en Rockstar, al valt die laatste met de GTA Trilogy ook al door de mand.

Ik wil Saints Row best nog spelen, maar wel als het allemaal goed werkt en voor een tientje of twee.

Is best fun voor twee tientjes misschien had het beter gewerkt met een ondertitel als een soort spin-off als algehele reboot valt het lichtelijk verkeerd.

Ik had dit al wel op Gamepass verwacht om de kosten nog een beetje te dekken aangezien dit een grote flop is geworden.

Ga hem in 2023 ook nog wel een keer spelen voor weinig geld of op Gamepass dus.

Heb toch het idee dat mijn eigen gemaakte character het geheel wel naar een hoger plan trekt hij is erg goed gelukt deze keer.

avatar van Ogbeche
Paar weken geleden voor 2 tientjes opgepikt, 4 uur op de teller en amuseer me er best wel mee. Is natuurlijk geen meesterwerk, maar door de lage verwachtingen valt het wel nog mee.

Momenteel ook op de Xbox Store in Gold Edition voor een euro of 8 de komende twee weken. Wellicht dat ik hem in huis haal. Voor die prijs is het nou ook niet het einde van de wereld.

geplaatst:
Het zat deze maand in de Humble Bundle. En voor het half uurtje of wat dat ik tot nog toe gespeeld heb is het best vermakelijk moet ik zeggen. Om te zeggen, ik heb ook maar de DLC (voor een volledige 4 euro) uit de Spring Sale gehaald mocht ik er toevallig aan beginnen. Er zaten toch best enkele geinige stukjes in.