Soulstice (2022)

PC / PlayStation 5 / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Reply
Uitgegeven door Modus

Het evenwicht in het Heilige Koninkrijk Keidas komt in gevaar als krachtige, woeste wezens, "Wraiths" genaamd, van de andere kant van de Veil binnendringen en de levenden dreigen op te eten. Wraiths corrumperen hun slachtoffers en kunnen zelfs hun lichaam overnemen, waardoor ze in onstuitbare monsters veranderen die op de gewone burgers jagen. De "Chimaera's", hybride krijgers geboren uit de vereniging van twee zielen, zijn de enigen die de mensheid kunnen beschermen.

avatar van FlorisV
Heeft geenszins iets te maken met de gouwe ouwe (en verdimd moeilijke) Solstice. Maar trailer ziet er mooi uit. Waarschijnlijk te hoog hack and slash gehalte voor mij.

...het is dat ik momenteel Middle Earth Shadow of Mordor ben aan het spelen maar...als ik dit zo zie lijkt dit wel een ver neefje hiervan. (en vele anderen). Gooi er dan nog een tikje Devil May Cry bovenop en je hebt...Soulstice? Maar dan zonder de herkenning van Middle Earth of de Coolness van DMC. Had er nog nooit van gehoord tot ik vandaag de video's en review zag en hoewel de meeste redelijk zijn lokt me dit echt niet. Het is me net wat te veel gezichsloze, saaie slasher zo op het eerste gezicht dan echt iets waar je van zegt van 'hey...ja dit ziet er wel uit als iets waar ik meteen mijn euro's aan uit ga geven'. Wat niet wil zeggen dat het niet leuk kan zijn trouwens. Ik had ook mijn twijfels over Mordor voor ik begon en kijk - ik heb er toch en 17 uur inzitten (zag het op de save positie)...hoewel het nu een beetje saai begint te worden.