Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge (2022)

PC / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Apple iOS / Android
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Tribute
Uitgegeven door DotEmu en Netflix

Deze game is een side-scrolling beat-em-up. In Teenage Mutant Ninja Turtles Revenge vallen Bebop en Rocksteady Channel 6 aan en stelen ze supergare apparaten om Krang en Shredders nieuwste gestoorde plan te ondersteunen. In Shredder's Revenge gaan de Turtles de strijd aan op een groot aantal tijdloze TMNT-locaties om dit plan te dwarsbomen. Van Manhattan en Coney Island tot stadsdaken en vochtige riolen: help het angstaanjagende viertal om Foot Soldiers, Triceraton Warriors en Rock Troops af te troeven, helemaal tot in Dimensie X!

theo79 schreef:
Ik vraag me af of er een verschil tussen die 2 zit?!

Lijkt me ook onwaarschijnlijk. Zijn voor zover ik zie en begrijp beiden gewoon standaard hele kale edities. Grappig is dat een vriend van me wel de xxl collector's editie van 150+ heeft besteld bij LRG maar dat heb ik er allemaal niet voor over.

Per uitzondering zou ik voor een nieuwe Fire Emblem eventueel nog een limited editie in huis halen maar daar houd het mee op. Geen plaats voor nog iets te storen.

Sinner schreef:

150+ is wel een heel flink bedrag ja. Dat zou ik hier ook niet voor over hebben.

Nedgame gameshop: videogames kopen - ook tweedehands games!

Nee.. ik ga voor het goedkoopste Turtles spel die kost € 39,99 en die van Limited Run Games € 64,99 ik zie daar niet echt meer waarde in. Was het voor Xenoblade 3 geweest dan had ik het wel gedaan.

Het is een toffe game, maar je bent er wel snel doorheen. Als ik Gamepass had zou ik deze nooit fysiek kopen. Dat doe ik wel dit jaar met de Cowabunga Collection.

Manny Calavera schreef:
Dat doe ik wel dit jaar met de Cowabunga Collection.

De Cowabunga Collection heeft een release datum van 30/8 volgens meerdere sites. Ook al zag ik op een bepaalde site ook pre-orders staan voor 30/9. In ieder geval niet zo lang meer dus. Het is er eentje die ook op mijn lijst staat om in huis te halen.

Manny Calavera schreef:
Het is een toffe game, maar je bent er wel snel doorheen.

Aha dan koop ik hem morgen digitaal dat is dan 25 euro en fysiek koop ik hem voor 40 euro (die laat ik in het plastic zitten) fuck you Limited Run Games! he he .

avatar van theo79
Deze game ook maar eens even gekocht. Heb nu net 1.5 stage gespeeld maar ooooh wat is dit goed. Enorm lekkere gameplay. Cijfer geef ik binnenkort als ik de game heb uitgespeeld, maar naar eigen verwachting wordt dat een hoog cijfer. Ik ben echt enorm enthousiast over deze game. Wat een prachtige graphics trouwens ook bij deze game. Top!

avatar van theo79
Inmiddels deze game uitgespeeld. Erg goede game. Over het algemeen een niet al te moeilijke game, maar op het eind zitten toch wel een aantal behoorlijk lastige dingen. Naar mijn mening 1 van de beste beat em up games die er bestaat. De game ziet er ook fantastisch uit. Wat ik wel een minpunt van deze game vind is dat sommige teksten maar bijzonder kort in beeld staan, waardoor je niet de kans krijgt alles te lezen. Verder echt een topgame!

De Cowabunga Collection

Is daar al iemand mee bezig? online schijnt het heel slecht te zijn ik lees: onspeelbaar

Banjo schreef:

Ja. Maar ik speel niet online. Voor de rest werkt het perfect.

Banjo schreef:

Ik speel Tournament fighters online en dat loopt allemaal erg soepel. Ik wist trouwens niet dat zoveel mensen zo goed zijn in die game. Over het algemeen maak ik weinig kans tegen de spelers die ik tegenkom.

Wat ik verder trouwens bijzonder vind is dat ik Turtles in Time nu bijna onspeelbaar vind doordat ik waarschijnlijk verwend ben geraakt door het fenomenale Shredder's Revenge van laatst. En dat terwijl ik Turtles in time eigelijk altijd als 1 van de beste beat em up games heb gezien.

theo79 schreef:

Grappig. Heb ik nog altijd niet. Nu moet ik zeggen heb ik Shredders Revenge maar even gespeeld in afwachting van de Limited Run bestelling (met wat vrienden gedaan voor we wisten dat er een normale fysieke editie kwam) maar ik vind hem nog altijd leuk. Maar ik moet bekennen dat ook beat m ups bij mijn favoriete games blijven horen dus een potje Golden Axe, Turtles etc...altijd wel lekker. Zeker couch co-op.

Overigens vind ik Tournament Fighters wel leuk (vooral de snes versie), maar sowieso toch al wel behoorlijk moeilijk moet ik zeggen. Maar goed, kwestie van nog maar een paar potjes gedaan.

Sinner

Ik ben dan wel benieuwd of dat nog bij je gaat veranderen met Turtles in Time op het moment dat je Shredder's Revenge wat uitbindiger hebt gespeeld. Ik vind het bijna niet meer te doen. Gek genoeg vind ik nu The Hyperstone Heist op de Sega dan beter te doen dan Turtles in Time.

Sinner

Ik ben dan wel benieuwd....

Ja nou ik ook. Persoonlijk gok ik erop dat het wel zal meevallen, zat moderne beat m ups die prima zijn en veel klassiekers evenaren of overtreffen (eg een Streets of Rage 4, Wulverblade, Young Souls) en toch grijp ik regelmatig terug naar de oudjes. Maar ik zie het de komende maanden wel als het spel in de bus valt.

Ik ben al bijzonder tevreden over The Cowabunga Collection en van wat ik gespeeld heb vond ik ook Shredders Revenge uitstekend (maar met het warme weer heb ik amper binnen gezeten...en ik dacht...komt er toch aan op de Switch dus geen haast).

Turtles in Time

Om hierop even terug te komen. Ik heb afgelopen weekend de Arcade versie nog eens doorlopen en daar vallen na al die jaren toch wat gebreken op qua graphics en gameplay. Iets wat bvb een Final Fight of Golden Axe niet hadden. De sprite flicker, delen die wegvallen etc...op dat gebied zijn de 2 console versie toch wel superieur imo.

TMNT: Shredder's Revenge verschijnt op 15 november op PS5 | Nieuws | Gamer.nl

PS5 release en fysieke versie komt eraan, voor wie nog wil.

avatar van Yestsida
DLC met de naam Dimension Shellshock is aangekondigd!

Yestsida schreef:
DLC met de naam Dimension Shellshock is aangekondigd!

Staat ook op de site! Cervantes was er snel mee .

Zou dit ook direct weer op Gamepass komen? Zou heel verstandig zijn.

Denk het niet, deze game stond nl tot voor kort op de lijst van games die GamePass gaan verlaten. Staat er nu plots niet meer op, maar ga er maar vanuit dat dat wel tzt gaat gebeuren.

New DLC Announced For TMNT: Shredder's Revenge, But Is It Leaving Xbox Game Pass Soon? | Pure Xbox - purexbox.com

Ik ben in ieder geval benieuwd. Het heeft een jaar geduurd vooraleer ik deze fysieke versie eindelijk in huis had (LRG - besteld met vrienden voor we wisten dat hij ook in de winkel ging liggen) maar wat is het een geweldige brawler.

Vreemd genoeg heb je een eeuwigheid haast niets gehad en vliegen de klassiekers je op het moment om de oren want deze Shredders Revenge, Streets of Rage 4, River City Girls etc mogen zich makkelijk meten met Final Fight, Double Dragon 2 (nes versie voor mij) en Golden Axe.

Het was de wacht wel waard.

...het heeft na dat jaar nog eventjes geduurd vooraleer ik effectief ermee begonnen ben moet ik eerlijk zeggen

MAAR het is er wel van gekomen deze week en vanavond afgerond. Heerlijk spel. NIet te veel bij denken, wel lekker gewoon doormeppen met je favoriete huisdier. Uurtje of 2-3 en je bent klaar. Niets te klagen. Ziet er prima uit, klinkt leuk en hoewel het zich net niet kan meten met Streets of Rage krijgt het wel een 4. Zeker eentje om in de toekomst op te zetten als comfort food.

...al helemaal met die DLC. Die blijkbaar ongeveer hetzelfde idee heeft als de DLC van SOR4 met zijn 2 nieuwe karakters en survival mode. Komt ergens de komende weken gegarandeerd in huis. Ik denk dat dit toch wel mijn favoriete Turtles Beat 'm up is. Samen met....The Hyperstone Heist. (na het herspelen van de games op die collectie). Een 4'tje.

Geen cijfer?

En ja, waren heerlijke uurtjes button bashen met onze groene helden.

avatar van legian
Beat 'em ups zijn nooit echt mijn type games geweest, dus ik laat ze bij voorbaat altijd links liggen. Maar vorige week wilde mijn neefje hier eens een poging aan wagen. En zodoende deze maar eens opgepakt. En dan blijkt het toch gewoon een erg vermakelijke game te zijn. Lekker simpel in opzet, snel te doorlopen levels en een heerlijk pakkende soundtrack die perfect past bij de uitstraling hiervan. Ja ik moet mijn mening over de beat 'em ups toch wat gaan bijstellen.

Daarna met een maat ook nog even verder gegaan (die dit soort dingen nog nooit gespeeld heeft) en dat was wel weer de grootste lol. Merk daarin wel dat dit vooral goed werkt als je met meerdere speelt. Dit past wat mij betreft dan ook makkelijk naast Mario Kart of SuperSmash als party game. In je eentje is het namelijk toch wel wat minder leuk merk ik. Gelukkig zijn de levels kort genoeg om eventjes een of 2 te doorlopen en dan weer iets anders te doen. En de TMNT zijn dan ook wel weer komisch genoeg met al hun onzinnige dingen dat dit gewoon vermakelijk blijft.

Ja deze blijft nog wel een tijdje geïnstalleerd staan denk ik.