Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge (2022)

PC / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4

Ontwikkeld door Tribute
Uitgegeven door Dotemu

Deze game is een side-scrolling beat-em-up. In Teenage Mutant Ninja Turtles Revenge vallen Bebop en Rocksteady Channel 6 aan en stelen ze supergare apparaten om Krang en Shredders nieuwste gestoorde plan te ondersteunen. In Shredder's Revenge gaan de Turtles de strijd aan op een groot aantal tijdloze TMNT-locaties om dit plan te dwarsbomen. Van Manhattan en Coney Island tot stadsdaken en vochtige riolen: help het angstaanjagende viertal om Foot Soldiers, Triceraton Warriors en Rock Troops af te troeven, helemaal tot in Dimensie X!

Kan echt uitkijken hiernaar. Side scrolling beat-em-up Kom maar door!!

Release: early summer 2022

Nou, dat is het nu zo ongeveer wel. Wat vreemd dat de datum nog altijd niet bekend is.

Ik heb hier echt enorm veel zin in. Vroeger veel Turtles games gespeeld in de C64, NES, SNES periode. Ik heb zo'n gevoel dat dit erg vermakelijk gaat worden. Een hit zal het denk ik niet zijn onder jongere gamers die dit maar een lelijke pixelbende gaan vinden.

16 juni al. Net aangekondigd op summer game fest

16 juni al. Net aangekondigd op summer game fest

Is er een fysieke release? Ben ook benieuwd naar de prijs.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Is er een fysieke release? Ben ook benieuwd naar de prijs.

Fysieke releases zijn al even geleden aangekondigd

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge (Switch) – Limited Run Games - limitedrungames.com

Fysieke releases zijn al even geleden aangekondigd

Maar wel via Limited Run. Dus dat wordt binnen een half jaar tot een jaar. Wel weer een nadeel. Want eerlijk gezegd weet ik niet of ik hier echt mee wil wachten. De 16de is volgende week dus een nieuwe Turtles beat 'm up zie ik ook wel erg zitten.

Nu nog die hele collectie erbij en ik ben helemaal tevreden. Ik vind qua releases 2022 wel een sterk jaar. (en dan heb ik al die 'West' games, Elden Ring of die laatste Vampire game nog niet eens in huis).

Lees net dat ie day one op game pass komt!!! Joehoe

Hmm....da's wel weer interessant. Even kijken of ik me kan bedwingen en de game niet eerst via Gamepass speel en later op de Switch haal of fysiek of in een sale. Dit soort spellen speel ik toch wel decennia lang (getuige Final Fight, Golden Axe, Double Dragon 2 NES en Streets of Rage 2).

Lees net dat ie day one op game pass komt!!! Joehoe

Geweldig. Dan ga ik het zeker spelen. Denk dat Microsoft hier veel gamers (die wat ouder zijn) een plezier mee doet.

Het wordt via Gamepass dus, ik heb me samen met een vriend een fysieke copy via Limited Run Games besteld. Wel weer even wachten maar goed - dat mag de pret niet drukken. Is iets wat ik wellicht nog wel jaren speel. Nu nog even wachten op de Turtles collectie met alle klassiekers erop (die zou tenslotte ook deze zomer uitkomen) en dan ben ik helemaal gesettled. Ze behoren niet zonder reden tot de betere beat 'm ups uit het 8 en 16-bit era, en deze nieuwe lijkt me gewoon heel erg getrouw te zijn hieraan.

En nou maar weer met de duimen draaien tot iemand eens hetzelfde doet met mijn persoonlijk favoriete franchise. Golden Axe. Streets of Rage kon, dus ik ben nog steeds van mening dat Golden Age absoluut een zelfde behandeling verdient.

Ben benieuwd naar de speelduur van deze game. Vroeger leken de games enorm, maar bleek het maar 3 uurtjes te zijn ofzo. Je ging alleen vaak dood.

En er komt inderdaad een pakketje met de klassieke Turtles games. Weinig meer van gehoord. Volgens mij ligt de focus eerst op deze nieuwe game. Maar ik ben ook benieuwd wanneer dat andere pakket verschijnt.

avatar van theo79
Ajax&Litmanen1 schreef:

De speelduur schijnt ongeveer 2.5 uur te zijn.

De cowabunga collection staat zogenaamt op 31 december maar wordt waarschijnlijk wat eerder.

theo79 schreef:

Doen ze altijd bij gebrek aan een datum. Het laatste nieuws was echter dat deze ook nog in de zomer zou droppen. Wat me vrij logisch lijkt met de release van een nieuwe Turtles game. Ik hoop hem ergens volgende maand toch wel te kunnen spelen. Deze vanavond maar even downloaden met gamepass?

avatar van Yestsida
Net mijn eerste speelsessie achter de rug, in één ruk uitgespeeld op de Switch op de makkelijkste moeilijkheidsgraad (Chill) met Leonardo. Een aantal keren doodgegaan maar op het einde van een level had ik steeds nog wel wat levens over, goede moeilijkheidsgraad om mee te beginnen en om het spel te leren kennen.

Je bent inderdaad met de story mode wel een 2,5 uurtjes zoet schat ik. De game telt 16 levels (met steeds op het einde een baasgevecht) en ze zijn allen geweldig vormgegeven! Positief verrast ook door de gevarieerde vijandtypes. Er zitten ook wat challenges, collectables en algemene diepgang in de combat in om de game net die extra laag van diepgang te geven.
Nu de game nog uitspelen met de overige 5 karakters of ja, 6... want als je het uitgespeeld hebt krijg je Casey Jones bij.

Ik kan niet wachten om de game uit te testen met de kids en/of wat vrienden hier thuis!

Tot nu toe is het enige minpunt dat ik kan bedenken de vliegende vijanden (waaronder 2 bazen), die zijn verdomd lastig om te raken!

avatar van theo79
Sinner schreef:

Dat zou mooi zijn als we volgende maand al de turtle collectie kunnen spelen. Ik kijk er vooral naar uit om Tournament fighters online te kunnen gaan spelen tegen andere mensen.

Shredder's revenge wil ik graag fysiek hebben, en dat duurt geloof ik nog een maandje voordat die uitkomt.

Ik lees dat er 2 modus in de game zitten. Shedder's Revenge is de normale campaign, maar wel met een map waar je levels kunt selecteren en de Arcade Mode, waar je alles achter elkaar speelt met maar gelimiteerde levens en geen save-optie. Grappig dat ze dat old-school gevoel dus ook weer erin hebben gestopt. Kan me nog wel herinneren hoe blij als ik als kind was toen ik Turtles uit had gespeeld na vele pogingen. Maar ik ga deze game denk ik wel op de moderne manier spelen, ben denk ik niet meer zo gezellig als ik na anderhalf uur spelen plotseling dood ga en opnieuw moet beginnen.

Heb hem gisteren nog eventjes gespeeld via GamePass. Doet en voelt lekker ouderwets aan tot nog toe. Zonder daarbij de hoogtes van een Streets of Rage 4 te bereiken. Maar goed, ik heb dan ook nog niet veel tijd erin steken. Wel weer een leuke aanvulling op de rits Beat 'm ups van de laatste jaren en denkelijk ook wel een van de leukere.

Hoewel ik twijfel om er nu al te veel tijd in te steken ivm die physical edition.

Is dit spel in je eentje spelen wel zo leuk?.

Eergisteren dan ook eindelijk via Gamepass gespeeld en ja dit is een prachtige ode aan de oude 16bit Turtles games. Prachtige pixel art en speelt erg lekker. De intro (van de originele cartoon als ik me niet vergis) is ook prachtig, nostalgie-vibes to the max!

En banjo in m'n eentje tot nu toe prima vermaakt tot stage 7.

Sinner fysieke xbox editie ook besteld, wellicht laat ik hem wel sealed en speel ik hem gewoon alleen via gamepass

Sinner schreef:
Die kun je dan mooi in de verpakking houden, tiens.

Ik lees dat je deze game tot max 6 personen samen kan spelen, maar geldt dit ook offline of is dit alleen online? Kan je ook met een aantal vrienden naast je op de bank zit op die manier spelen? Of is er dan alleen een 1-speler stand?

avatar van Yestsida
Ajax&Litmanen1 schreef:

Je kan zowel offline als online met 6 personen samen spelen! Offline heb ik de kans nog niet gehad maar heb al wel een potje met 5 andere personen (random personen) online gespeeld, chaotisch maar ook wel heel leuk!

Grovonion schreef:
Die kun je dan mooi in de verpakking houden, tiens.

Zo werkt dat niet man. Ik heb Gamepass maar 3 maand, en iets als Turtles Shredders Revenge is toch echt wel een spel dat regelmatig uit de kast wordt getrokken ala Final Fight of Golden Axe. Ook 30 jaar na dato. De fun ligt hier niet in het even uitspelen maar in het lekker co-oppen terwijl je lekker wegkletst ondertussen.

Ik ga de game binnenkort 1x spelen en that's it. Is voor mij juist geen game om maanden te spelen. Maar ik kijk wel uit naar deze nostalgietrip.

Fonzzz002 (crew)
Kort, maar krachtig. Je speelt makkelijk in een avond heel het spel uit, inclusief "bonus missies", maar het is zo dusdanig leuk om te doen dat de korte speelduur geen hinder vormt. Grafisch is het werkelijk prachtig! De pixelart is leuk uitgedacht en prettig om naar te kijken. Animaties zijn vloeiend, werelden gedetailleerd en muziek energiek. Qua presentatie een dik duimpje omhoog.

Normaal gesproken vind ik beat em ups wat mediocre (zelfs Streets Of Rage 4 wilde niet klikken), maar deze lag fijn in de vingers. De hit detection werkt soepel: als ik een vijand probeerde te meppen dan hoefde ik niet pixel-perfect op een lijn te staan om hem te raken, als ik maar dichtbij genoeg stond. Special attacks kun je doen met een meter die opbouwt als je aanvallen raakt of taunt, wat een stuk fijner werkt dan als special attacks health van je afhalen oid. Hierdoor was het satisfying om special attacks te bewaren voor het juiste moment om een groep vijanden in 1x te verslaan.

Daarnaast heeft deze game een dodge knop die je tijdelijk onschadelijk maakt. Dit was zo’n handige move om aanvallen te ontwijken, of vlug uit de knel te duiken, dat ik het constant bleef gebruiken. Combineer dit met een leuke selectie van 7 speelbare personages (waarvan 6 tegelijkertijd gekozen kunnen worden) en deze game bied een leuke tijd. Zelfs Splinter krijg eindelijk een spotlight (na een zijpersonage te zijn geweest in de meeste andere TMNT games).

Ik heb de game in mijn uppie gedaan en dit ontnam niet het plezier. Wel merkte ik dat trophies halen als 1 speler niet leuk is, waardoor ik daar voorlopig mee gestopt ben. Je zou de game zo’n 7 keer moeten uitspelen om alle characters max level te krijgen, terwijl met multiplayer dit process veel sneller gaat.
Als je niet houd van trophies, maar alsnog zoekt naar een extra uitdaging om meer uit de game te halen, dan zou je Arcade kunnen proberen waarin je heel de game met gelimiteerde levens en continues moet halen. Of je zou de optionele level missies kunnen proberen waarin je bv een level moet halen zonder geraakt te worden, niet in meer dan 2 vallen trappen of zonder specials te gebruiken etc. Niet veel, maar voor een korte game zijn deze toevoegingen welkom.

Niet alle populaire games die uitkomen moeten AAA, 50+ uur mega multiplayer ervaringen te zijn. Soms is een tof spel spel dat je in een weekend uit hebt ook welkom.

Fonzzz002 schreef:

Nou, niet soms, ik heb dat geregeld bij singleplayer games. Ik speel nu af en toe AC Valhalla, maar zo'n speelduur slaat nergens op. Doe mij maar gewoon net als vroeger dat de meeste games max 20 uur duren en soms maar de helft. Dan heb je afwisseling en de bevrediging van iets uitspelen. Verheug me dan ook binnenkort op deze Turtles.

Goede review ook.