World Cup 98 (1998)

Nintendo 64 / PC / PlayStation / Game Boy Color
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts

Speel het wereldkampioenschap van 1998 na. Alle 32 teams zitten erin, plus acht afgevallen teams. Je kunt kiezen om het te spelen volgens de echte loting, of de teams door elkaar te gooien en dan te spelen. Je kunt spelergegevens toevoegen of wijzigen wat de uitslag van het WK zal beïnvloeden. Je hebt ook vriendschappelijke wedstrijden, trainingen en klassieke wedstrijden die je vrijspeelt als je de cup hebt gewonnen. De game gebruikt een bewerkte FIFA 98 engine.

avatar van gemaster
Leukste feature hier was het spelen van legendarische WK wedstrijden. Zo kon je de finale van 1950 in het zwart wit opnieuw spelen. En het was ook mogelijk om '74 overnieuw te doen, waardoor je nu kon winnen van de ellendige Duitsers!

Relax
Classic, ik heb me hiermee perfect vermaakt! maar als je het tevaak gespeeld hebt word het te simpel

Het leuke was dat je hier nog de keeper kon onderuit halen haha

gemaster schreef:

Goh, dan is het dus deze die ik gespeeld heb op de PC. Best geinig, al was het niet echt realistisch dat de uiteindelijke uitslag in '74 nu 10-0 in het voordeel van Nederland was.

Legendarische soundtrack! Heel leuk spel ook, waarin je tenminste nog slidingen op de borstkas kon maken en over de keeper kon springen met bal en al.. Waar is die tijd..

avatar van Thomas83
Zware uitmelkerij van EA Sports, maar ik vond dit toch een van de betere en leukere FIFA's.

avatar van Foetsj_NL
Ik was altijd jaloers dat mijn vriendjes deze hadden, terwijl ik alleen met Donkey Kong, StarFox en Zelda kon spelen ( wist ik veel wat toen goed was ).

avatar van t.o.
De FIFA die ik het meest heb gespeeld heb. Ook nog via de modem destijds

avatar van jaspertje3
Eigenlijk exact hetzelfde als Fifa 98. Ik vond deze game geloof ik maar een beetje oplichterij toen. 2x het volle bedrag vragen voor dezelfde game, alleen dan niet met clubs maar met landen.
En dat terwijl in de meeste voetbalspellen nu teams én landen zitten inbegrepen.

BoordAppel schreef:

Ach ja, in Fifa 98 heb ik in een 10 minutendurende wedstrijd tegen Heerenveen wel eens met 28-0 gewonnen. Geen lol aan nee, toen heb ik de moeilijkheidsgraad maar eens omhoog gezet

jaspertje3 schreef:

In Fifa ´98 zaten ook gewoon landen hoor. Sterker nog, dat was Road to the World Cup, waar het landen-element nogal prominent aanwezig was.

avatar van jaspertje3
Oh nah ik dacht dat ik het bij 't juiste eind had, maar dat waren in 1 jaar dus 3 fifaspellen?

Een maat van me had deze ooit bij de bieb gehuurd op de N64, hij won toen eigelijk altijd van me.. maar heb me er toch mee vermaakt..
tegenwoordig win ik overigens makkelijk met de nieuwere fifa's van hem

avatar van Zuzuu
Dit vond ik best een goede game. Het sfeer was zeer hoog, zelfs voor die tijd.

jaspertje3 schreef:

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij gewoon 2.

avatar van Dexter
Een pluspunt van de Fifa-reeks van EA vind ik de soundtracks. Weet iemand waar een overzicht te vinden is van de soundtracks van alle spellen?

avatar van FrK.
Fatboy Slim - Rockafellar Skank, jaren later achter gekomen dat dat nummer hét nummer van deze game is

avatar van Tsjo-Wi
FrK. schreef:

Nee dat is het nummer van Fifa 99. Hier was het titelnummer Tubthumping van Chumbawamba.

avatar van FrK.
Oh serieus, nah dan bedoelde ik dat nummer namelijk echt briljant.

avatar van Tsjo-Wi
Ja vind ik ook.

''Pissing the night away, pissing the night awaaaaay''

Geweldig spel dit,pure nostalgie!
Heb dit spel met m'n broer en andere familie in totaal duizenden uren gespeeld (op de Nintendo 64).
In dit spel ligt een groot deel van mijn jeugd!!!

avatar van lennonlover
pffff, ik heb hier uren mee gespeeld. Wat zeg ik? Jaaarén heb ik de cd rom in mijn pc hebben zitten.
Laatst iets heel geks gebeurd. Ik rommelde in een kast en de cd-rom kwam terug boven. Ik dacht, why not? En verdomme, het draaide nog alsof het nieuw was! Heb de volgende dag niet veel meer gestudeerd (ik was verdomd 10 jaar jonger!). En het gekste van alles: ik had het spel al een stuk of 5 jaar niet meer gespeeld maar ik was na één wedstrijd al direct terug weg met de toetsencombinaties! Ik was ze gewoonweg niet vergeten!

heilig spel, en zoals HowlinMan zeg, op dat schijfje zitten onze jeugdjaren.

Een niet al te best spel. Wist nog goed toen ik dit speel krijg in 1998 samen met een PS1. Ik was er nogal snel op uitgekeken door dat ik er geen bal van begreep. Heb het spel ook een aantal jaar geleden op de rommelmarkt verkocht. Mischien als ik het nu speel dat ik het wel beter wordt maar goed een 2,5*

Grappig dat ik Jelle eens hoorde zeggen dat hij een hekel aan voetbal heeft toen hij een spel een vette onvoldoende gaf terwijl ik dacht dat hij hem niet eens heeft gespeeld. En dan zie ik PES 5 zelfs in zijn top 10 staan en hem ook op andere voetbalgames stemmen. Raar..

Nee, om zelf te voetballen heb ik inderdaad een hekel aan maar daarom kan ik voetbalspellen toch wel leuk vinden of zie ik dit nu verkeerd?

Dat is heel wat anders dan wat je enkele maanden terug beweerde. Je had een hekel aan voetbal en voetbalgames. Volgens mij zoek je gewoon games waarop je kan extra kan stemmen.

Jij gelooft maar wat je wil geloven het boeit me toch allemaal niet.

avatar van roman123
Volgens mij kon je de keeper onderuit halen toch? Soundtrack van "I get knocked down but im up again" ofzo? Ik heb deze op de ps1 gespeeld. As real as it would get in die tijd... 3*