Townscaper (2020)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / Android / Apple iOS / Xbox Series X/S / Xbox One
Simulation

Ontwikkeld door Oskar Stålberg
Uitgegeven door Raw Fury

Bouw schilderachtige eilandsteden met kronkelige straatjes. Bouw kleine gehuchten, hoge kathedralen, kanaalnetwerken of luchtsteden op palen. Blok voor blok. Geen doel. Geen echte gameplay. Gewoon veel bouwen en veel schoonheid. Dat is het.

avatar van legian
Kijk hij staat erop. Eerder dit jaar deze ontdekt en via steam wat gespeeld. Heerlijk relaxed om wat gebouwtjes neer te zetten. Vooral leuk als je uiteindelijk toch wel fraaie stedelijk achtige beelden krijgt.

Hij is trouwens ook te vinden op Xbox en gamepass zag ik. Daar maar eens installeren om een avondje te vullen.

avatar van legian
Ik zie dat ik hier nog geen cijfer op geplakt heb, hoewel dat ook wat lastig is. Het is voor mij vooral een perfect zen moment spelletje. Voor zover je het echt een spel kan noemen. De creaties die je maakt pakken soms erg leuk uit en leveren best mooie plaatjes op. Veel meer is het echter ook niet. Maar ik kan er zo af en toe wel van genieten.

avatar van John Milton
Geen ‘game’ voor iedereen, maar ik heb er erg veel zin in om hier een beetje rustgevend mee te klooien. Nu maar 1 euro op humble: Visual Delight Bundle (pay what you want and help charity) - humblebundle.com