The Incredible Crash Dummies (1992)

Commodore Amiga / Game Boy / Sega Game Gear / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES
Action / Platform

Ontwikkeld door Software Creations en Gray Matter
Uitgegeven door LJN, Virgin en Acclaim

Dr. Zub heeft een kwaad leger gecreëerd van Crash Dummies om jou uit de weg te ruimen. Jij weet namelijk over de geheimen van zijn nieuwe lichaam. Je speelt een dummie – zo eentje die men gebruikt bij testen van ongelukken – en in de verschillende levels moet je obstakels ontwijken zoals vuur en auto’s. Bij ieder obstakel dat je raakt verlies je een ledemaat en als er niks meer overblijft is het game over.

In de tijd dat Crash Dummies een hele hype was. Iedere dag kwam de reclame over het speelgoed tien keer voorbij op TV en lagen de speelgoed winkels er vol mee. Ik had nog een vliegtuig die je door het huis moest gooien zodat hij uit elkaar knalde

Het spel was echter klote. De tijdslimiet zuigt erg en het verhaal is bullshit.

avatar van Pellie
Ik speelde dit spel toch regelmatig voor de Gameboy.
Weinig levels, maar zeer verslavend om een zo hoog mogelijk puntenaantal te scoren.