Chris Sawyer's Locomotion (2004)

Alternatieve titel: Locomotion

Strategy / Simulation

Ontwikkeld door Chris Sawyer
Uitgegeven door Atari

In deze game is het de bedoeling om goederen te transporteren. Er zijn veel missies waar je uit kunt kiezen, bijvoorbeeld een bepaald aantal goederen transporteren of het verhogen van het aantal goederen. Je kunt beginnen van 1900 tot en met 2000. Door de tijd wordt het aantal voertuigen steeds groter, denk aan vrachtwagens, treinen en vliegtuigen.

avatar van basik
Lol ik dacht dat deze game met Tom Sawyer en zen treintje te maken had.

Nog nooit van deze gehoord...

avatar van Didiusthegreat
Een remake van Transport Tycoon, maar dan met de Roller coaster tycoon engine.

Kan echter totaal niet aan het niveau van Transport Tycoon.

2,5* voor de moeite

avatar van polopolo150
Didiusthegreat schreef:
Een remake van Transport Tycoon, maar dan met de Roller coaster tycoon engine.

Kan echter totaal niet aan het niveau van Transport Tycoon.

Verder kan ik er ook niks uit halen...

Alleen transport tycoon maar dan met meer eyecandy... en dat is precies zoals Chris Sawyer het in zijn voorwoord had gezet, omdat de fans graag een nieuwe versie wou zien..

Nijmegen
Dus duidelijk wel in stijl van rollercoaster en transport tycoon? Want dat vind ik wel nice!

avatar van polopolo150
Nijmegen schreef:

Toen ik het voor de eerste keer speelde vond ik het ook nice... het beste nu in 1 spel...

Natuurlijk geen achtbanen enzo, maar ik kreeg wel een gevoel dat deze spel Transport Tycoon is in Rollercoaster Tycoon engine is.

Ik kan ook niet begrijpen waarom de meeste game websites deze game totaal de grond heeft ingedrukt... ik vond deze game nog best aardig. Als je van Transport Tycoon houd, dan hou je ook van deze spel. En hou je van de GUI van Rollercoaster Tycoon dan ben je juist bij de goeie adres.
Sinds deze spel is uitgekomen, heb ik niks meer van Chris Sawyer gebeurt... voor al 5 jaar lang... Hij heeft z'n site sinds 2007 niet meer geupdate, en lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn...

Jammer... en ik vraag me het af of dat door deze spel komt en Roller Coaster Tycoon 3... of niet..

Ik kan best begrijpen dat deze game tegenwoordig "old school" is. Het is met niets meer te vergelijken.
Toch blijf ik het regelmatig bovenhalen, al was het maar om de creativiteit te botvieren die Chris Sawyer er heeft ingestoken.
Het is heel herkenbaar als je de "rollercoaster"sage kan spelen en het blijft tegelijk ook verslavend eenvoudig.
De drang om je netwerk verder uit te bouwen, desondanks het objectief is behaald, blijft ook aanwezig. Uiteraard zijn er de nodige schoonheidsfoutjes en heeft de tand des tijds er ook geen goed aan gedaan op moderne PC's, waardoor het regelmatig crasht tijdens het spelen.
Maar het blijft toch iets hebben. Van heel zijn serie games is dit veruit het beste wat hij heeft gemaakt.
Het is als het ware "back in time" op games vlak en daar hou ik wel van.
De beste saus word nu eenmaal niet altijd gemaakt in nieuwe, glimmende kommen.